|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 16-10-2008, 21:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je moet geen Creative meuk kopen, totaal ongeschikt. Uberhaupt elke reguliere geluidskaart eigenlijk, maar Creative is de ergste bagger van alles. Betere oplossing is een extern kastje van M-Audio, met directe guitar inputs.
Om op te nemen kan je ook wel andere software gebruiken, zoals Goldwave. Stukken goedkoper.
Dit bericht is gewijzigd op 16-10 21:42.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 16-10-2008, 23:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mijn ervaring is dat je via de Line-In van je soundkaart geen goede opname krijgt. Klinkt voor geen meter. Een vriend van me gebruikt een externe M-Audio kast (250 euro ongeveer) die geweldig klinkt met muziekmaak apparatuur.
Line6 (Toneport bedoel je?) heb ik geen ervaring mee, maar de reviews zijn lovend. Voordeel van die specifiek gitaar adapters is dat er vaak software bij geleverd wordt waarmee je amp modeliing kan doen en opnames kan maken.
Misschien kan je ergens een M-Audio JamLab USB vinden (geen idee of ze nog gemaakt worden). USB gitaar interface met ampmodeling en recording software voor tussen de 5 en 7 tientjes. En anders is de FastTrack USB ook een optie, tegen 125 tot 150 euro.
Dit bericht is gewijzigd op 16-10 23:49.
|
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 14-11-2008, 11:15 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Onzin. Niemand zegt dat Creactive slecht is echter, voor de muziek is het niet zo heel goed.
Voor games en muziek LUISTEREN kun je weinig beters krijgen maar om op te nemen is het waardeloos.
Zelf heb ik de Line6 UX2. Naar mijn mening klinkt dat prima voor een amateurstudio. Daarnaast heb ik er 2 Sennheiser MD421's op staan. Klinkt voor mij toch beter.
|
|
|
|
www.gitaarforum.nl |
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 14-11-2008, 18:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-11-2008, 11:15 Michael schreef:
Onzin. Niemand zegt dat Creactive slecht is echter, voor de muziek is het niet zo heel goed.
Voor games en muziek LUISTEREN kun je weinig beters krijgen maar om op te nemen is het waardeloos.
Zelf heb ik de Line6 UX2. Naar mijn mening klinkt dat prima voor een amateurstudio. Daarnaast heb ik er 2 Sennheiser MD421's op staan. Klinkt voor mij toch beter.
|
Ook voor afspelen is creative prut. Probleem is dat je digitale input van je PC eerst wordt ge-upsampled, er worden effecten overheen gegooid waar je geen controle over hebt, en dan weer ge-downsampled en omgezet naar analoog. Dat is drie keer verlies in je signaal. Interpolatie is slecht, effecten waar je niet om vraagt zijn slecht en extrapolatie is helemaal slecht. DAC kan ook nog slecht zijn, maar dat is nogal afhankelijk van de gebruikte analoge onderdelen (en guess what, van creative is dat maar matig) Er zijn veel betere geluidskaarten in dezelfde prijsklasse die 1) niet lopen kutten met je geluid, en 2) tien keer betere digitaal naar analoog converters hebben.
Voor de gemiddelde consument is Creative leuk, maar het is puur marketing warmee ze groot zijn geworden (zoals zoveel dingen tegenwoordig). Geluid is maar matig. Merken als M-Audio, Turtlebeach en Auzentech produceren geluidskaarten in dezelfde prijsklasse die gewoon veel beter zijn, en sommige bieden zelfs balanced inputs voor kwart inch jacks (zoals van je gitaar).
|
|
|
|
|
|
|
|
G-zeven
|
Geplaatst op 10-03-2009, 02:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb ook niet stilgezeten en van alles opgezocht. Een DOORSNEE geluidskaart van een PC is ontworpen om geluid WEER TE GEVEN en niet zo zeer om geluid OP TE NEMEN. Er zijn externe kastjes te koop die meer aandacht besteden aan de KWALITEIT van het op te nemen geluid van gitaar en/of microfoon. Een maat voor de kwaliteit is de "samplingsrate" dat aangeeft hoe nauwkeurig het analoge signaal van je gitaar en/of microfoon wordt omgezet in het digitale signaal waar je PC mee overweg kan. Deze apparaten houden ook rekening met de verschillen in impedanties van gitaarelementen en microfoons. Voorbeelden zijn Edirol (een onderdeel van Roland), Line-6, Tascam, M-audio etc. Deze apparaten worden geleverd met bijbehorende software. Sommige apparaten maken gebruik van Fire-wire en sommige apparaten maken gebruik van de USB-2 poort. Fire wire is gelanceerd door Apple, maar komt tegenwoordig ook vaak voor bij de Windows PC's. Het schijnt dat Fire wire een snellere verbinding geeft dan USB-2. Bij Edirol kun je kiezen voor apparaten die geschikt zijn voor Fire wire (bijvoorbeeld de FA101) of de UA101 geschikt voor USB. Wat prijzen betreft is de sky the limit. M.a.w. je kunt je bankrekening helemaal leeg plunderen als je het ervoor over hebt. Dit geldt zowel voor de Software als de externe kastjes. Er is echter ook gratis Software te krijgen. Een voorbeeld is "audacity" Je PC moet wel redelijk krachtig zijn, behoorlijk wat geheugen hebben en een snelle HD hebben (S-ATA 7200 rpm). Als je dat allemaal voor elkaar hebt kun je je eigen creativiteit de sporen geven, liedjes verzinnen, effecten toevoegen, je eigen creaties beluisteren/beoordelen en vervolgens blij zijn of gedeprimeerd.
Dit bericht is gewijzigd op 10-03 02:15.
|
|
|
|
|
|