|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 14-10-2008, 15:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik schreef toch al "je vraagt om punten", dus (lol), maar goed: Ik vind de basis zoals je dat nu hebt ingespeeld best aardig!
Mogelijke aandachtspunten: - linkerhand doet veel akkoorden: Am, G, Em, G , gespeeld in een 1/2 arpeggio style, maar varieert daarin te weinig. Op zich is dat niet erg en het kan ook aan de kwaliteit van de YouTube opname liggen, maar het linkerhand spel is {volgens mij bescheiden mening} daardoor te nadrukkelijk aanwezig.
- Ik beluister redelijk veel de ingedrukte sustain pedaal. Gevaar is dan aanwezig dat het geluid wat ondoorzichtig (diffuus) wordt.
- De melodie lijn (rechterhand) nodigt uit voor meer, maar dat hoor ik dan vrijwel niet terug. Misschien zou je het tempo iets kunnen terug schroeven, om vanuit die basis wat meer te varieren in het akkoorden schema (linkerhand) en de melodie lijn rechts uit te breiden. Preduleer een fill / tussen stuk. Bijvoorbeeld om te begiinen met links eerst uit te proberen in hele arpeggio akkoorden: Am naar > Dm > G, >C, > F, > Em, > D (aanhouden) en sluit af met G. Pak daarna je reguliere schema weer op.
- Als het een "eigen stuk" is dan is het zeker NIET slecht, maar ik heb het gevoel, dat het nog beter zou kunnen, vandaar bovenstaande tips.
Lat0r,
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 14-10-2008, 21:24 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Hoi Jaap. bedankt voor je brede uitleg maar ik kan prima piano spelen (en geloof me, ik zeg niet vaak dat ik iets wel of niet kan). Kan het beter dan gitaar.
Dit nummer is gewoon te snel opgenomen.
Hier even 2 andere geluiden.
Later.
boomp3.com/listen/bytb2ztft_r/michael-scheper-your-song-cover
En
boomp3.com/listen/e57zipz_p/michael
Dit bericht is gewijzigd op 14-10 21:25.
|
|
|
|
www.gitaarforum.nl |
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 15-10-2008, 09:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Okay, dat klink goed! Ja.... je kan inderdaad best goed piano spelen, Michael.
Ik maak heel veel nieuwe / eigen muziek nummers / teksten. Die anderen dan weer vaak gebruiken. Dat's best leuk. Vandaar mijn promo's, om aan de hand van eenvoudige akkoorden structuren, muziekanten te bewegen om ook een te beginnen en op simpele wijze te experimenteren met het maken van "eigen songs / nummers". Naarmate je daarin verder groeit komen er ook "betere" nummers. Maar ook ik speel ik af en toe wel bestaande nummers, die ik mooi vind. {Mijn piano is de Korg Concert 5000 .}
gr. J
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|