Eastwood Geplaatst op 29-10-2006, 19:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi allemaal,

Algemeen:
Deze PRS SE serie, met verschillende uitvoeringen en prijzen, zullen zeker hele hoge ogen gooien in dit prijs segment van tussen de 550 en 750 euro.
Natuurlijk je koopt er geen USA PRS voor maar een Korea PRS en vandaar de lage prijsklasse, maar dat laat onverlet dat deze serie PRS gitaren in de look and feel al de echte klasse van PRS uitstralen.
Vandaar tijd voor een oer degelijke Hollandse nuchterheid test van deze PRS SE.
Ik koos voor de PRS SE Singlecut uitvoering.

Info:
Prijs circa 650 euro.

Land van herkomst: Zuid Korea

Uitvoering:
- Kleur Red Mahonie body,
- Donker mahonie met moon shadow dots hals
- 2 hum bucker PRS elementen
- 1 volume en 1 toon regeling
- 3 standen schakelaar.
- No lock tuners
- Solide chroom brug.
Cijfer voor deze totaal  uitvoering in relatie met de prijs = 9.

Mijn test:
De 1e indrukken:
1e indruk, mooi afgewerkte gitaar, degelijk en ligt lekker in de hand, als ik deze gitaar voor de eerste keer op pak en zittende op een kruk de intro van Hotel California “eventjes” uit probeer, ik moet toch nog even wachten op het opwarmen van mijn buizen versterker.
Wat direct opvalt is het feit dat er geen snaren kletteren tegen de frets of elementen, kortom relex en zeer goed in balans.
De versterker is inmiddels geheel klaar voor het betere PRS werk, dus eventjes verder uit proberen wat de PRS in huis heeft. Allerlei stijlen zijn met de volume / toon / 3 standen schakelaar, moeiteloos te spelen.
Na dik een half uur was ik nog verbaasd over het moeiteloos bespelen van deze gitaar.

Vergelijkingen:
In vergelijking met o.a. mijn Gibson Goldtop Custom LP ( 1966 ) en mijn Fender Strat 1967, geeft deze PRS meer dan voldoende tegenwicht, sterker nog ; de kracht en helderheid van de PRS elementen, vind ik persoonlijk tenminste 1 op 1 met de LP elementen van mijn Gibson.
En als ik heel goed luister dan haakt mijn Fender Strat echt af, als het gaat om de power van de PRS elementen, die goed zijn uitgebalanceerd en over het gehele spectrum uitmuntende klank verdelingen laten horen.

Om ( en dat was niet eerlijk, maar toch.....) ook wat vergelijkingen te doen met goedkopere gitaren, speelde ik vervolgens nog op Epiphone SG imitatie, Squier Telecast Custom, Stag L320 en tot slot nog een Ibanez ARX 100.
Al deze gitaren waren leuk maar als je eenmaal de PRS hebt om te spelen laat je de goedkopere gitaren in het rek staan!
Het cijfer voor de PRS op dit onderdeel= 10.

Tot slot:
Het is natuurlijk maar een persoonlijke ervaringstest van deze gitaar, maar ik heb wel zo objectief mogelijk mijn beoordelingen gedaan.
Het is een hele goede gitaar is die lekker aanvoelt en vrijwel alle speel stijlen zijn geen probleem, met overweldigende totaal klank.
Deze PRS SE kan zich (volgens mij) dan ook direct meten met de klasse van echte Gibsons.
Al moet je wel van dat type / model houden, want de PRS is geen exotische uitgevoerde toeters en bellen gitaar.
Het is wel een bijzonder goede gitaar!
Overall cijfer van mij is dan ook een dikke 9 (+)

Zo dat was het dan weer voor deze keer,
Have fun,
Later,
Jaap

Eastwood Amps
Amersfoort.

PS: ik heb dit stukje ook eventjes onder aankoop voor gevorden geplaatst.  

Dit bericht is gewijzigd op 28-10 15:31.

meld dit bericht aan een moderator

brady  Geplaatst op 28-10-2006, 12:55  Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

leuke review!!

ik heb er zelf ook een keer op gespeeld en verbaasde me over de sound en feeling!!!

vondt alleen het brug element iets te agresief zegmaar aangezien de rest van de standen veel meer smooth en mooi waren...

Eastwood  Geplaatst op 28-10-2006, 15:25  Wijzig | Reageer
gebruiker

Ha Brady,

Ik heb geen last gehad van te veel agressie van het brug element, maar misschien is mijn exemplaar net iets anders afgesteld.

Het kan ook aan de versterker liggen dat het elemtent fel of juist minder fel klink, door de instelling van de toon en volume / gain regeling en natuurlijk het eigen karakter van de versterker / speakers bepalen ook een deel van het te versterken signaal.
Elke versterker klinkt nu eenmaal anders.

Maar feit is dat de PRS een zeer goede gitaar is met een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.

Later en groetjes,

Jaap.