|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 02-10-2008, 15:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey,
Oeps... tja.. .
Het is, net als gitaar spelen, denk ik een kwestie van gewoon doen en veel oefenen. Dat je onzeker bent in het begin is normaal. Dat komt, denk ik, ook wel misschien doordat je nog niet "blind" je akkoorden kan spelen, tegelijk met het liedje. Het klink misschien oudbollig, en anderen mogen me dan corrigeren en je betere tips aan de hand doen, maar probeer eens een gewoon simpel nummer waarvan je de akkoorden wel helemaal feiloos / blind kan spelen, zoals een kinderliedje, of The House of the Rising sun, en dergelijke. Probeer dan de zanglijn / melody mee te zingen, neurien enz. Je kan natuurlijk ook een voorbeeld nummer nemen van een Cd-tje tegelijk mee spelen en mee zingen, zonodig tekst en muziek op een papiertje, goed zichtbaar voor je, zodat je in ieder geval de tekst kan mee lezen / zingen.
Veel plezier en natuurlijk suc6! Groeten, Jaap.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Johnzwaan
|
Geplaatst op 08-01-2009, 20:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toen ik begon met bandjes was ik altijd de zanger en gitarist. Ik kon die twee dingen scheiden doordat ik al snel mijzelf begeleidde op gitaar als ik zong. Eerst met maar twee akkoordjes die ik kende, maar dat werd ik gelukkig snel zat en ging serieus aan het werk met gitaar. Ben geen geweldige sologitarist, maar deed zo goed mogelijk mijn best om een leuke melodieuze solo eruit te persen. Waarschijnlijk omdat ik meer zanger dan gitarist ben waren mijn solo's altijd een vervolg van de zanglijn, meer de stijl van Brian May. Bij bestaande nummers die wij speelden (covers) was het wat moeilijker voor mij omdat ik dan echt een "solo" moest spelen ipv een vaste melodielijn... if you catch my drift!
Het is gewoon een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Je moet er niet meer bij nadenken welke akkoorden je moet pakken voor een bepaald nummer die je zingt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
They say you are what you eat? Well, then I'm a pussy! |
|
|
|