stijntje666 Geplaatst op 29-09-2008, 12:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Misschien weten sommigen dit nog niet maar internet explorer 8 komt binnenkort uit. De beta versies kan je al downloaden, en in deze versies is er nogal een probleem met de opmaak in dit forum. De tekstvakken staan namenlijk niet meer in het witte vak dat hiervoor bedoelt is. Ik weet niet of dit probleem zal verholpen worden in de uiteindelijke versie van internet explorer, maar anders meldk het al eens, dan kan je mss een oplossing zoeken. De meerderheid van de computergebruikers gebruikt namenlijk nog altijd Internet explorer.

PS: kheb ook eens het forum gecheckt in google chrome, firefox en opera en in die browsers ziet het er ok uit. Mss moet iemand het nog eens bekijken die safari heeft, want die browser schijnt vaak opmaak problemen te geven

meld dit bericht aan een moderator

Debbie Geplaatst op 29-09-2008, 14:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zit nu op school met internet explorer 8 en alles ziet er hier notmaal uit ?

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'  
Mckaamos Geplaatst op 29-09-2008, 14:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

IE8 is een beta, ik denk niet dat je die op school al hebt, tenzij je een eigen machine met administrative rights hebt op een ICT opleiding oid.

Anyway, wie gebruikt er nou IE... Mozilla Firefox is zooooo veel beter...
Wat MS ook doet aan IE, het blijft zo lek als een rieten mandje...

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
stijntje666 Geplaatst op 29-09-2008, 19:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-09-2008, 14:38 Mckaamos schreef:
Anyway, wie gebruikt er nou IE... Mozilla Firefox is zooooo veel beter...
Wat MS ook doet aan IE, het blijft zo lek als een rieten mandje...

Uhm, 56 procent van de internetgebruikers tegenover 32 procen firefox

Debbie Geplaatst op 29-09-2008, 19:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hehe :P
ik hoor bij die 32 procent.. doe mij maar Firefox, een stuk prettiger werken :P

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'  
Klootviool12 Geplaatst op 29-09-2008, 20:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik gebruik nog altijd internet explorer, ik heb ook firefox maar dat start traag op...

stijntje666 Geplaatst op 29-09-2008, 22:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wel, ik gebruik beiden, en zoveel verschil is er echt niet tussen de twee. Sommige sites zijn wel wat mooier in firefox en andere wat mooier in internet explorer, maar dat valt allemaal wel mee.

Mckaamos Geplaatst op 30-09-2008, 07:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-09-2008, 19:33 stijntje666 schreef:
[...]

Uhm, 56 procent van de internetgebruikers tegenover 32 procen firefox

Leuk en aardig, maar de gemiddelde gebruiker is dom
Veel mensen weten nogsteeds niet van het bestaan van FireFox af, en hebben niet door dat IE zo lek als een mandje is.

Siempie666 Geplaatst op 30-09-2008, 12:47 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Maar noem nou eens voordelen! Geen enkele FF-gebruiker kan echte voordelen noemen, behalve dat het mss wel eens veiliger zou kunnen zijn en dat het sneller zou zijn. Veiligheid boeit me niet, ik download toch niet als een kip zonder kop en snelheid merk ik niet.
Ik heb sinds kort FF, dat wel, en het werkt heerlijk, maar voor downloaden blijf ik IE gebruiken, want dat kutvenster in FF werkt voor mij voor geen meter :P

Mckaamos Geplaatst op 30-09-2008, 13:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het grote voordeel is dat FF geen ActiveX integratie heeft en daardoor veiliger is. ActiveX maakt IE zo lek als een mandje.
Verder zijn er vreselijk veel plugins voor FF waar ik gretig gebruik van maak en het download venster is echt heeeeerlijk geen losse venstertjes meer.

Oh, en FF slaat je sessies op zodat je bij afsluiten en opnieuw starten gewoon je geopende tabs weer terug krijgt

Siempie666 Geplaatst op 30-09-2008, 13:06 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 30-09-2008, 13:04 Mckaamos schreef:
Het grote voordeel is dat FF geen ActiveX integratie heeft en daardoor veiliger is. ActiveX maakt IE zo lek als een mandje.
Verder zijn er vreselijk veel plugins voor FF waar ik gretig gebruik van maak en het download venster is echt heeeeerlijk geen losse venstertjes meer.

Oh, en FF slaat je sessies op zodat je bij afsluiten en opnieuw starten gewoon je geopende tabs weer terug krijgt

Oké, dus die ActiveX is een voordeel
Maar dat sessies opslaan boeit me niet, ik druk niet voor niks op kruisje :P

stijntje666 Geplaatst op 02-10-2008, 17:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kan zelf kiezen of je ActiveX inschakelt of uitschakelt hoor

stijntje666 Geplaatst op 07-10-2008, 08:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb nog eens goed gekeken, en je kan internet explorer 8 in compabiliteitsweergave zetten, voor websites die niet gemaakt zijn volgens de nieuwste webstandaarden. Deze site is waarschijnlijk niet gemaakt volgens het opkomende HTML 4.0 en daardoor toont de browser het niet correct. Misschien kan daar wel iets aan gedaan worden?