|
Mckaamos
|
Geplaatst op 23-09-2008, 21:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hij ligt hier al een behoorlijke tijd, een Powerball. Voor de mensen die het niet kennen, het is een plastic bal met een draaiende bol in het midden die zowel om z'n breedte as draait als om de diepte as van de bal. En een plaatje zegt meer als duizend woorden, ofcourse, dus aanschouw:

En een JijBuis filmpje: Clicky!
Ok, dat klinkt als hype, en dat was het een paar jaar terug ook. Ondertussen zijn ze zo ongeveer overal te krijgen voor prijzen tussen 10 en 25 euro, met lichtjes, zonder lichtjes, rotatiemeters en combinaties daarvan.
Het idee er achter is dat de binnenste bol hard rond draait en zo dus een kracht uitoefent in 1 richting. Iedereen die een beetje natuurkunde heeft gehad weet dat zoiets dan moeilijk uit z'n richting te krijgen is. Dat is eigenlijk waar de kracht van het ding zit, je probeert constant in de tegengestelde richting te bewegen. Hoe harder hij draait, hoe zwaarder het voelt. Hoe meer je tegenwerkt, hoe harder hij gaat draaien.
Hier ligtie dus al een hele tijd op de plank en heb hem pas maar weer eens opgepakt. Ik had er een toen het een hype was en heb mezelf toen stevige spierpijn bezorgd :+ Even wennen, maar het is wel grappig. Nu herrinner ik me van toen dat er een handleiding bij zat die met de aanrader kwam om de Powerball tussen vingertoppen vast te houden zodat je het meeste werk met je vingers doet. In de linkerhand zou dat dus goed moeten zijn voor het werk op het fretboard van je gitaar. Op het moment heb ik er een beetje kramp van in m'n onderarm (sja, das waar de spieren van je vingers zitten ;) ) dus ik tik deze post :D
Zijn er nog meer mensen met ervaring met de Powerball? Wat vinden jullie er van? Hebben jullie er baat bij?
Ik moet in ieder geval nog even aanzien wat er met mijn hand gaat gebeuren, maar als ik het zo voel is het een stevige workout die nog wel eens effect kan hebben.
Voor de mensen die er een willen kopen een betrouwbare shop: http://shop.cyes.nl/powerball-uk-c-25.html (ja in het engels, maar is gewoon een nederlandse shop)
Dit bericht is gewijzigd op 23-09 21:34.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|