|
|
|
|
|
Rutgerh
|
Geplaatst op 17-09-2008, 09:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hey Ruud,
Nee ik dacht eigenlijk om te beginnen met een acoustische bas gitaar. Mijn budget ligt toch wel bij 250e. ik had ook al gitaren gezien van 30 euro maar dat kan haast niet goed zijn denk ik :p. En ik wil graag iets van pop muziek gaan spelen. En had niet echt aan een versterker gedacht nee maar misschien moet ik een semi acoustische gitaar nemen of zijn die erg duur?
grt Rutger
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 17-09-2008, 11:18 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Ah zo.
Hmm, nog nooit naar gekeken eigenlijk, naar akoestische bassen.
Zou idd niet gaan voor een 30 euro gitaartje, maar je hele budget spenderen aan alleen de gitaar.
Maar weet je zeker dat je een akoestische wilt? Ik bedoel, ik weet niet wat je toekomstplannen zijn? Wil je in een bandje, recording? etc. Dan heb je toc h een elektrische bas nodig.
Wil je alleen thuis een beetje pingelen en that's it, kun je wel een akoestische bas nemen.
http://www.thomann.de/nl/ibanez_aeb8ebk.htm
HIer een voorbeeld, is een 4 snarige bas. Kunt 'm ook nog inpluggen indien noodzakelijk. Lijkt me niet dat dat erg mooi wordt. In ieder geval niet zo mooi als een elektrische bas.
|
|
|
|
|
|
|
Rutgerh
|
Geplaatst op 17-09-2008, 11:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
En als ik voor elektrisch ga misschien is dat verstandiger maar dan moet ik wel een redelijke versterker hebben niet eentje die alles vervormt of als blubber eruit komt. Ik ben dan bereid om mijn budget ook nog wel te vergroten.
Ik woon zelf in Arnhem en wil liever bij een winkel mijn gitaar kopen want via internet heb ik vaak problemen met spul kopen. Ik ken alleen eiland muziek waar ze ook wel een paar leuke gitaartjes hebben hangen. Of is via Internet met gitaren kopen niet zo'n ramp en is er verschil in prijs?
Hah.. vraag wel veel van je ik hoop niet dat ik je het te lastig maak :P grt Rutger
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 17-09-2008, 17:13 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Akoestisch kan natuurlijk wel, maar als je ooit versterkt wil gaan spelen is wel onhandig. Je hebt wel zo'n enorm bakbeest om je schouders hangen. NIet eens wat betreft gewicht, maar in grootte.
Goede basversterkertjes zijn tegenwoordig niet eens heel duur meer. Een vriend van mij heeft zo'n starterspakket-ampje en die gaat behoorlijk hard. Dacht dat het 10 of 15 watt was.
Voor 150 euro kun je denk ik wel een vrij redelijke, 15, mss 30 watt ampje kopen.
Gitaar wordt iets duurder denk ik.
Over internet bestellen is vaak goedkoper, ondanks de verzendkosten. (Soms zijn deze ook nog gratis) Probleem is alleen dat je niet weet wat je koopt. Mss koop je een gitaar of versterker waar je het geluid totaal niet van aanstaat. Lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je nog geen geluid kent en dus niet kunt vergelijken en beoordelen. Ik heb al tig keren over internet besteld en het ging altijd goed!
Dit bericht is gewijzigd op 17-09 17:15.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|