Schwampz Geplaatst op 09-09-2008, 17:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey mensen, ik heb laatst op de site van Gibson gelezen over die robot gitaren, ik vind het vet dom dat ze die rotzooi maken, koop gewoon een echte gitaar!!!
Ik zou echt niet zo'n gitaar willen met allemaal motortjes en vage USB pluggen enzo... echt zonde dat ze dit maken vind ik, straks is het zo dat over 10 jaar alle gitaren zo zijn :S :S :S

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 09-09-2008, 17:55 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Is geen rotzooi. Gewoon een goede gitaar. Alleen een moderne versie. Ik vind het persoonlijk ook niks, maar iedereen mag er van vinden wat hij/zij wil.

Wel overdreven duur vind ik. Had minder gekund

Siempie666 Geplaatst op 09-09-2008, 18:47 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Wat is een robotgitaar dan? 't Ziet er gewoon uit als een normale gitaar die je zelf moet bespelen.

Koenios Geplaatst op 09-09-2008, 18:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

tis een gitaar met meerdere mogelijkheden om ook andere gitaren te simuleren. Het is net als een fender virtual guitar (fender VG stratocaster, ik heb hem!!)
en die klinkt ook geweldig. Die vg, is gewoon een goede stratocaster met een ingebouwde synthesizer. Hetzelfde geld een beetje voor de robot gibson. Zoek is een paar filmpjes op op youtube, daarin wordt uitgelegd hoe ze werken enzo!
greetzz, Koen

Mckaamos Geplaatst op 09-09-2008, 20:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-09-2008, 18:47 Siempie666 schreef:
Wat is een robotgitaar dan? 't Ziet er gewoon uit als een normale gitaar die je zelf moet bespelen.

De Gibson RobotGuitar is een gitaar die zichzelf kan stemmen met 1 druk op de knop en binnen 10 seconden.
Makkelijk als je op het podium staat en je sloopt een snaar. Ff snel vervangen, automagisch stemmen en dan weer spelen.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
Siempie666 Geplaatst op 09-09-2008, 20:13 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik zie er dan alleen maar voordelen aan. Signature sounds liggen dan ook binnen handbereik. Oké, dat kan ook een nadeel worden, maar ik zou zo graag een keer het geluid van Randy Rhoads willen krijgen :P

Ruudalberink Geplaatst op 09-09-2008, 21:29 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Ik zie nog een nadeel.

DE PRIJS!

Koenios Geplaatst op 11-09-2008, 18:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-09-2008, 21:29 Ruudalberink schreef:
Ik zie nog een nadeel.

DE PRIJS!

Kijk in VS, ipv 1800€, 1800$
oftwel, 1100€

jappie-b Geplaatst op 12-09-2008, 15:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik heb liever een echte gitaar dan zo'n robot gedoe  op een echte gitaar doe je teminste iets zelf  

Koenios Geplaatst op 12-09-2008, 15:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-09-2008, 15:42 jappie-b schreef:
ik heb liever een echte gitaar dan zo'n robot gedoe  op een echte gitaar doe je teminste iets zelf  

Op een robot gitaar (edit: foutje, dit is over de vg) speel je helemaal zelf, alleen je kan gewoon geluiden van andere gitaren, als je daarop zou spelen nabootsen
en je kan andere manieren van stemmen simuleren enzo. verder speel je helemaal zelf, je hoeft gewoon niet 4 gitaren te kopen, gewoon maar 1tje

Dit bericht is gewijzigd op 12-09 22:31.

Mckaamos Geplaatst op 12-09-2008, 16:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-09-2008, 15:50 Koenios schreef:
[...]

Op een robot gitaar speel je helemaal zelf, alleen je kan gewoon geluiden van andere gitaren, als je daarop zou spelen nabootsen
en je kan andere manieren van stemmen simuleren enzo. verder speel je helemaal zelf, je hoeft gewoon niet 4 gitaren te kopen, gewoon maar 1tje

Wat is dat nou weer voor onzin.
De Gibson Robot Guitar kan zichzelf stemmen. Niks meer, niks minder.
Verder is het gewoon een Gibson Les Paul gitaar. Geen geluid emulatie, geen speciale effecten, alleen motortjes in de stemschroeven en misschien een hele mooie strakke verflaag.

Ruudalberink Geplaatst op 12-09-2008, 17:12 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Idd, waar haal je dat nou weer vandaan. Denk zelfs dat ze minder zijn dan een standaard.

Koenios Geplaatst op 12-09-2008, 22:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

aff, kzat ff in de war met de VG xD t punt was dat ik op de site las van andere stemmingen, :P
en ik verder niet gelezen had. en mijn leraar zei dat het bijna tzelfde was enzow, mar die andere stemmingen is gewoon egt gestemt, en niet gesimuleerd zie ik nu ook
srry :P
marja
soort van he :P

Dit bericht is gewijzigd op 12-09 22:39.

Schwampz Geplaatst op 13-09-2008, 16:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

die robot gitaren hebben ook allemaal USB ingangen enzo en dan zo'n vaag kastje erbij dat er nog voor moet en dat moet dan op boxen; onderste drie snaren klinken uit de ene box, de rest uit de andere. En hij heeft ook hele vage pickups die van binnen per snaar 1 humbucker heeft. Jezus wat een onzin allemaal, geef mij maar gewoon een echte les paul en een echte versterker.

Mckaamos Geplaatst op 13-09-2008, 16:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Das niet de Robot Guitar joh. Dat zijn Behringer USB Guitars. Opletten aub

Schwampz Geplaatst op 13-09-2008, 22:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, dat zijn ook de gibson les paul robot gitaren. Zoek maar op youtube -.-

Klootviool12 Geplaatst op 14-09-2008, 15:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Gekeken op youtube en ik zie alleen maar filmpjes van een mooie les paul, die zichzelf op een aantal manieren zelf kan stemmen en intoneren. Meer niet.

Michael Geplaatst op 14-09-2008, 18:16 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

De enigste robot gitaren van dit moment zijn dacht ik de GLP Robot guitar en de Fender Intelinside.

De Behringer USB gitaren en de Fender VG's of gitaren met MIC input mogen dus allemaal niet worden meegerekend.

www.gitaarforum.nl