|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 04-09-2008, 22:23 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Haaa die Jaap.
Ik heb van musicstore een gratis footswitch voor mijn akoestische amp opgestuurd gekregen. Ik had er 1 bestelt, er kwamen er 2. Ik heb voor 1 betaalt Foutje, bedankt!!
Maar nu wil ik daar zo'n switch van maken zoals je beschreven hebt, om van solo naar slag te wisselen.
Ik snap alleen het hele schema niet. Ik zal morgenavond even foto's van dat ding posten. Het is iig een 2 weg schakelaar. Gewoon standaard, met 2 van die drukknoppen drboven op . Voor chorus en Reverb, als dit al wat uitmaakt?
Vraag: Kan het überhaupt? of heb ik dan alleen aan de behuizing en schakelaars maar wat? Kabel met 6.3 mm jack zit er uiteraard aan.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 05-09-2008, 17:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-09-2008, 22:23 Ruudalberink schreef:
Haaa die Jaap.
Ik heb van musicstore een gratis footswitch voor mijn akoestische amp opgestuurd gekregen. Ik had er 1 bestelt, er kwamen er 2. Ik heb voor 1 betaalt Foutje, bedankt!!
Maar nu wil ik daar zo'n switch van maken zoals je beschreven hebt, om van solo naar slag te wisselen.
Ik snap alleen het hele schema niet. Ik zal morgenavond even foto's van dat ding posten. Het is iig een 2 weg schakelaar. Gewoon standaard, met 2 van die drukknoppen drboven op . Voor chorus en Reverb, als dit al wat uitmaakt?
Vraag: Kan het überhaupt? of heb ik dan alleen aan de behuizing en schakelaars maar wat? Kabel met 6.3 mm jack zit er uiteraard aan.
|
Ha Ruud,
Zo dat's mazzel je vraagt er 1 en je krijgt er 2. Mooi!
Het schema op :

is wel de meest eenvoudige vorm om iets om te schakelen, zoals van slag naar solo Beide {slag/solo} blijven wel clean natuurlijk, want er zitten geen actieve componenten in. Alleen met je huidige extra kastje lukt het ook niet zomaar. Er moet wel ff gesleuteld / gesoldeerd worden enz. Zo ontbreken: > een potentiometer (potmeter) van 1 meg ohm lin type. > 2 gitaar input 6,3 mm chassis delen. > en onbekend is of de schakelaars in je (2e kastje) dubbelpolig om / om zijn. (Zoniet, dan hoef je het niet te proberen, want dan moet je ook een nwe schakelaar kopen, met de extra onderdelen erbij wordt het dan wel weer misschien wat prijzig) Meestal hebben ze voor chorus / reverb voetschakelaars maar enkelpolige en niet dubbel polige om/om.
later jaap
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|