Mckaamos Geplaatst op 28-08-2008, 20:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Merk: Boss
Type: MT-2 MetalZone
Categorie: Effectpedalen
Prijs: 45,- (Adviesprijs: 90~120 euro)
Cijfer 1 tot 10: 8
Verkooppunt (binnen nederland): Tweedehands maar ongebruikt

Ja, ik weet het, niet nieuw gekocht, maar tweedehands, ongebruikt en zonder gebruikssporen, dus close enough

Sommigen vinden het het ultieme metal pedaal, anderen vinden hem ondertussen zo afgezaagd dat ze een diepe haat hebben tegen dit pedaal.
Toegegeven, het is ook het standaard, misschien wel stereotype, metalpedaaltje.
Persoonlijk vind ik dat dit pedaal niet mag missen in je effectencollectie als je van metal houd. Het is dan wel het grote bekende pedaal, maar dat maakt hem meteen geschikt voor veel metalmuziek.

Goed, even afgezien van het welles/nietes verhaal en mijn mening, het is een goed distortion pedaal. Veel distortion, veel drive en een tri-band equalizer met frequentie shifter voor de midrange. Dat betekent 6 draaiknopjes en een stompswitch. Veel instellingen mogelijk dus, van hardrock tot snoeiharde metal en alles er tussen in.

Wat het nadeel is, zoals met veel distortions, is dat hij wat noise produceert die je niet in je signaal wil hebben, maar met genoeg input signaal (goede pickups) en een goede versterker heb je er weinig last van. Misschien dat het in combinatie met een noisegate beter is.

Verder is het ding gemaakt van stevig metaal. Je zou er mee kunnen smijten en hij werkt nog. Voelt erg solide aan. Verder natuurlijk een goede anti-slip op de stompswitch en aan de bodem, zoals je van Boss pedalen mag verwachten.
Het enige wat ik persoonlijk mis, is een knopje om het pedaal te openen. Boss doet er altijd een mooi duimschroefje in, maar ik ben lui
Verder is het een top pedaal en vindt ik hem een dikke 8 waard.

meld dit bericht aan een moderator

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224