|
Schwampz
|
Geplaatst op 28-08-2008, 16:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Merk: Ibanez
Type: RGR321EX (rg series)
Categorie: Gitaren
Prijs: 319,- euro
Cijfer 1/10: 8
Verkooppunt: Vriese Music Palace, Doetinchem
Ik was op zoek naar een gitaar met humbucker, die goed is voor metal dus, en ik werd door een medewerker in de muziekwinkel aangeraden om deze gitaar eens te proberen, dus dat ging ik doen. Het viel me gelijk op hoe goed de gitaar was afgewerkt en hoe lekker de nek aanvoelde, de nek is namelijk als je 'm van de zijkant bekijkt erg smal en iets breder. De nek is ietsjes breder dan bij de meeste gitaren, de snaren staan dan ook iets verder door elkaar, waardoor het minder vaak gebeurd dat je per ongeluk een verkeerde snaar raakt. De fretten vind ik superfijn, ik weet niet precies welke het zijn, maar voor mijn gevoel de dikste fretten.
De pickups zijn designed by EMG, maar niet van EMG, maar over die pickups ben ik wel het meest tevreden, want ze zijn eigenlijk nagenoeg helemaal stil als je een versterker met noise reduction erop hebt. Ze klinken heel goed vind ik, maar dan wel met distortion, met clean zuigen ze best wel.
Het body is gemaakt van Basswood, dit is een houtsoort dat veel in metal gitaren wordt gebruikt. Het hout is ook heel licht, want deze gitaar is namelijk nog een stuk lichter dan mn Fender Stratocaster Made in Mexico. Ik vind het erg fijn dat de gitaar zo licht is, maar ik had het ook wel fijn gevonden als die een stuk zwaarder was, omdat je dan echt het gevoel hebt dat je een 'axe' in je handen hebt.
Looks: Ik vond hem er heel vet uit zien, vooral door het witte randje dat om de hele gitaar loopt. Hij heeft een inverted headstock, en dat is gewoon pure metal.
Stem mechanieken: Hier ben ik ook heel tevreden over, ze blijven gewoon superlang in stemming, draaien vrij soepel, maar ook niet te licht.
Conclussie:
Ik vind de gitaar echt enorm goed voor het geld, want de meeste gitaren voor deze prijs zijn echt veel mindere kwaliteit. Als je een 2e of eerste gitaar voor rond deze prijsklasse wil kopen en je speelt veel rock of metal, kijk dan zeker eens naar deze gitaar.

Dit bericht is gewijzigd op 28-08 16:32.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|