Ruudalberink Geplaatst op 26-08-2008, 17:01 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Fame VSH2-100 Top

Merk: Fame
Type: VSH2-100 Top
Categorie: (Buizen) Versterkers
Prijs: €350,-
Cijfer 1 tot 10: 7
Verkooppunt (binnen nederland): Slechts bij Musicstore in Keulen (D)

Mijn mening:

Op goed geluk gekocht, zonder te testen. Week later thuis, open gemaakt, cabinet eronder en proberen. 1e indruk was erg goed! Ik was erg onder de indruk van deze goedkope buizenversterker. Clean zit iets een randje aan, en op de high input kan het soms wat oversturen, maar op de low input blijft het redelijk clean. Overdrive ben ik zeer tevreden over. Makkelijk dat er 2 gains op zitten, die je m.b.v. een 4-weg voetschakelaar (Reverb, Gain, Channel en Boost) makkelijk kunt schakelen. Zo'n 4-weg voetschakelaar kost overigens slechts €16,-.
Zowel op low als op high gain is het geluid goed, alleen wordt het bij low gain wel wat dof, ook al staat de treble helemaal open. Hoe dit is op hard volume, heb ik nog niet kunnen testen aangezien ik de ramen in m'n kamer nog nodig heb.
De Reverb valt wat tegen. Ik was altijd gewend om met een klein beetje Reverb het Pink Floyd geluid te creëren. Lukt helaas niet met deze versterker. De nagalm is er wel, maar hoor je eigenlijk alleen als je de snaren snel dempt.
Versterker reageert vrij goed op effecten. Heb nu alleen de Chorus in de Loop en dat werkt goed. Distortion, Wah, Octaver en Phaser tussen gitaar en versterker en gaat ook allemaal goed.

Voor- en nadelen: Voordel is natuurlijk de prijs! 350 euro voor 100 watt volledig buizen is niks! Nadeel vind ik toch wel de Reverb. Had meer gemogen.

Qua prijs-kwaliteit verhouding geef ik deze versterker een 10! Een 7 vind ik over het algemeen een redelijk cijfer. Goede versterker, maar niet te vergelijken met merken als Diezel, Marshall, Mesa Boogie enz.

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 26-08 17:14.

meld dit bericht aan een moderator