|
Michael
|
Geplaatst op 26-08-2008, 16:57 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Merk: Peavey Type: Valvekig VK100 Head Categorie: Versterkers Prijs: ± 450 euro Cijfer 1 tot 10: 8.5 Verkooppunt (binnen nederland): Muziekhuis Dacapo
Ik heb sinds een maand of 6 de peavey valveking in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Het is een 2 kanaals versterker met een hele goede clean en veel, voor velen waarschijnlijk teveel gain.
De valveking vk100 is een full-tube versterker met 100watt buizen aan boord. Geweldig veel power heeft deze versterker in huis!
Clean: De clean is, ook op laag volume ondanks de 100 watt buizen waanzinnig goed. Elke sound kan ik er goed uitkrijgen. Het ligt natuurlijk eraan wat voor cabinet je hebt maar icm. de Marshall Lead 1960 JCM900 heb je echt een heerlijk geluid. Er zit ook een Bright switch op. Deze ingedrukt is je sound nog veel scheller en goed voor bijvoorbeeld blues.
Lead: Het lead kanaal is geweldig! Er zit een gain knop op. Deze ingedrukt heb je waanzinnig veel gain. Deze niet ingedrukt heb je een soort van "crunch". Klinkt erg goed. Ook heeft het leadkanaal een mogelijkheid het volume te boosten. Hij krijgt dan nog eens extra-power. Dit werkt helaas alleen op hoog volume.
"treble" "middele" en "bass" van zowel het lead kanaal als het cleane kanaal werkt ontzettend nauwkeurig en reageert op elk klein verschil. Je hoort dus al heel snel je sound veranderen bij maar een kleine aanpassing.
Deze versterker bezit ook een preserence en resonance optie. Hiermee kan je je hoog en laag aanpassen.
Op de versterker zitten geen effecten op een Reverb naar. Deze werkt ook zeer goed. De versterker heeft ook een standy optie. Zoals we weten is het aan en uitzetten van een buizenversterker nogal schadelijk als dit vaak achter elkaar gebeurd. Met de Standby optie schakel je de versterker niet uit, maar je zet hem als het ware in slaapstand. Hij blijft dus wel aan maar je hoort hem niet meer totdat je de switch weer omzet.
De valveking kan je switchen naar A en B class. Hiermee kan je je "power" regelen. Je kan bijvoorbeeld op 100 watt spelen maar ook op 50 watt.
Ook is het mogelijk om met z'n tweeén op één versterker te spelen. Er zitten namelijk 2 input ingangen in.
De minpunten vind ik dat hij voor thuis eigenlijk iets teveel power heeft. Maar op laag volume presteert hij ook prima.
Beetje oude foto maar voldoet prima.

Groeten,
Michael
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.gitaarforum.nl |
|