|
oldyoung
|
Geplaatst op 19-08-2008, 23:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vandaag m'n bas een flinke opknapbeurt gegeven. Fretboard en frets helemaal schoon gemaakt en het hele spul in de lemmonoil gezet. Kwartiertje weggezet en toen helemaal drooggevreven, Gelyk nieuwe snaren er op gezet en het spulletje gestemd. Maar een ding viel me op; Het kletsen van de E snaar tegen de frets aan. Is dat normaal? De sustain knop een stuk terug gedraaid en het werd een stuk minder. Ik moet er by vermelden dat ik praktisch alleen met de koptelefoon op speel met een cd speler in m',n basversterker geplugt en dan een beetje proberen mee te jammen. Is dit een kwestie van de snaren beter in drukken of komt dit verschynsel wel by meer bassen voor en wordt dit normaal overstemd door het geluid van de versterker?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
ash82
|
Geplaatst op 20-08-2008, 12:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het hangt er vanaf of je een ander merk snaren of andere dikte hebt gebruikt. In principe moet er bij gebruik van dezelfde soort snaren geen verschil zitten. Hout is een levende substantie geweest en kan dus gaan "werken" na spanningsverschillen. Doet het probleem zich na een paar dagen nog steeds voor is het verstandig om de gitaar na te kijken op afstelling.
|
|
|
|
|
|
|
oldyoung
|
Geplaatst op 20-08-2008, 15:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Of het zelfde merk is weet ik niet . In ieder geval wel de zelfde soort en dikte. Ik kyk het van de week nog even aan en als het hetzelfde euvel blyft optreden zal ik hem moeten gaan stellen. Ik denk dat je op internet wel gegevens hiervoor kunt vinden want dat kun je voor een gewone gitaar ook. Met een set voelermaatjes en een set inbussleutels moet je dan toch een eindje moeten kunnen komen lykt me. Heb het trouwens even nagekeken en het is het merk D,addario XL chromes Flat Wound. dikte: .045 .65 .080 .100 . en zitten op een Samick.
|
|
|
|
|
|
|
|