|
Siempie666
|
Geplaatst op 10-08-2008, 20:11 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Hey,
Ik ben op zoek naar wat info over redelijke microfoons en redelijke speakers daarvoor. Mss ga ik nl. met een paar vrienden een bandje oprichten en voor de achtergrondzang (en tijdelijke zang) hebben we een microfoon nodig om boven 1 x 100 watt transistoren, 1 x 50 watt transistoren en 1 x 50 watt buizen uit te komen :P De versterkers staan niet voluit, maar toch behoorlijk hard. Ik heb zelf een microfoon van een tientje of zo, maar dat is natuurlijk niks. Ook gaat het inpluggen in mijn versterker een beetje lastig, aangezien ik veel op het overdrivekanaal speel en dat niet echt prettig is om te horen met die microfoon :P Ik zoek dus een microfoon en alles wat erbij hoort en een speaker. Dit is wat goedkope prul, ik weet niet of het wat is: http://www.thomann.de/nl/behringer_xm8500_bundle.htm Maar wat voor speaker moet erbij??
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
explorer32
|
Geplaatst op 15-08-2008, 21:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
net als bij gitaren kun je ook dit soort spullen gewoon testen (tot pa installaties als je wilt)
en dat behringer gelijk staat aan troep vind ik echt heel erg kortzichtig. tenzij je alles hebt gehoord/getest wat ze maken kun je dat gewoon niet zeggen.
ik heb zelf een midi controller van behringer en dat ding is gewoon erg goed en wordt hoog aangeschreven door vele mensen waaronder profs.
een beetje nuance is wel op zijn plaats vind ik. alleen wat zeggen als je weet waar je het over hebt bijvoorlbeeld?
|
|
|
|
Koop toch een Fender Stratocaster!!! |
|
|
|
|
explorer32
|
Geplaatst op 17-08-2008, 17:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
kan ook gebeuren met duurdere spullen. ik zeg niet dat het een topmerk is, ver van dat, maar daar is natuurlijk wel de prijs naar.
als je een mixertje koopt voor 50 euri's kun je niet verwachten dattie net zo goed is als een van 500,-..
je kunt uiteraard wel verwachten dattie het langer volhoudt dan twee maanden maar daarvoor heb je je geld terug gehad..
|
|
|
|
Koop toch een Fender Stratocaster!!! |
|
|
|
|
|
|
Mesjoggah
|
Geplaatst op 19-08-2008, 18:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-08-2008, 18:47 Ruudalberink schreef:
ja, en hoe zit het met levensduur? Want die kleine namaak Boss effectjes, klinken ook zo goed als hetzelfde als de Boss pedaaltjes zelf, maar gaan 10x korter mee.
Nja, mss had ik gewoon pech, maar ik waag me er niet meer aan.
|
Tjsa, Ruud daar heb je een punt, ik heb zelf ook negatieve ervaringen met de Berhinger effectpedaaltjes, dus wat de levensduur betreft kan het weleens snel afgelopen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|