Siempie666 Geplaatst op 10-08-2008, 20:11 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Hey,

Ik ben op zoek naar wat info over redelijke microfoons en redelijke speakers daarvoor. Mss ga ik nl. met een paar vrienden een bandje oprichten en voor de achtergrondzang (en tijdelijke zang) hebben we een microfoon nodig om boven 1 x 100 watt transistoren, 1 x 50 watt transistoren en 1 x 50 watt buizen uit te komen :P
De versterkers staan niet voluit, maar toch behoorlijk hard. Ik heb zelf een microfoon van een tientje of zo, maar dat is natuurlijk niks. Ook gaat het inpluggen in mijn versterker een beetje lastig, aangezien ik veel op het overdrivekanaal speel en dat niet echt prettig is om te horen met die microfoon :P
Ik zoek dus een microfoon en alles wat erbij hoort en een speaker.
Dit is wat goedkope prul, ik weet niet of het wat is:
http://www.thomann.de/nl/behringer_xm8500_bundle.htm
Maar wat voor speaker moet erbij??

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 13-08-2008, 15:48 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Behringer is altijd rommel Moet je zelf nu ook wel weten    

Ik heb er eigenlijk niet veel verstand van, maar je hebt meerdere opties om je zang uit te vesterken.
Via mengpaneel -> gewone versterker -> gewone speakers.
Of via een aktieve luidspreker. Er zijn veel merken die ze maken. Kijk maar eens onder jbl bijvoorbeeld dan snap je welke ik bedoel.

Op het gebied van microfoon weet ik niet veel, alleen dat sennheiser topspul maakt. Ook shure maakt geloof ik goede microfoons. Maar er is natuurlijk veel verschil bij deze merken (duurdere/goedkopere versies) dus daarin kan ik je niet adviseren.

Siempie666 Geplaatst op 13-08-2008, 19:33 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Behringer is idd bagger, maar ik ben niet echt op zoek naar topkwaliteit. Maar Shure en Sennheiser is idd mooi spul. Wss nemen we een Shure microfoon. Maar moet een mic een mengpaneel in? Ik bedoel, wat is daar het nut van? Is er niet gewoon een speaker met een volumeknop erop of zo? :P

Ruudalberink Geplaatst op 15-08-2008, 17:50 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Die zijn er ook

Kijk maar eens op thomann of musicstore of musik-produktiv onder PA systems

Siempie666 Geplaatst op 15-08-2008, 20:06 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

En wat zou dan een beetje kwaliteit zijn? Ik bedoel, een speaker van 50 euro zal niet van hoge kwaliteit zijn, maar ze kunnen iig al wel met een paar gitaarversterkers meekomen, denk ik?

Ruudalberink Geplaatst op 15-08-2008, 20:15 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

http://www.musik-produktiv.de/hitec-audio-cas-250-mkii.aspx

JBL zal een stuk beter zijn/klinken, maar is ook te duur.

Siempie666 Geplaatst op 15-08-2008, 20:19 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Die is idd te duur :P
't Moet gewoon bruikbaar zijn. Het zal niet echt intensief gebruikt worden en optreden of zo gaan we er niet mee doen. Dan is dat een beetje te duur.

Ruudalberink Geplaatst op 15-08-2008, 20:37 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/...ox-12-2-weg-200W/art-PAH0002875-000

Goedkoper kon ik echt niet vinden  

Dit bericht is gewijzigd op 15-08 20:38.

explorer32 Geplaatst op 15-08-2008, 21:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

net als bij gitaren kun je ook dit soort spullen gewoon testen (tot pa installaties als je wilt)

en dat behringer gelijk staat aan troep vind ik echt heel erg kortzichtig.
tenzij je alles hebt gehoord/getest wat ze maken kun je dat gewoon niet zeggen.

ik heb zelf een midi controller van behringer en dat ding is gewoon erg goed en wordt hoog aangeschreven door vele mensen waaronder profs.

een beetje nuance is wel op zijn plaats vind ik. alleen wat zeggen als je weet waar je het over hebt bijvoorlbeeld?

Koop toch een Fender Stratocaster!!! 
Ruudalberink Geplaatst op 16-08-2008, 13:28 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Ik heb al eens een mengpaneel gehad van Behringer. Zonder overdrijven was het ding binnen 2 maand stuk en kon ook niet gerepareerd worden.
Conrad deed me heel netjes het geld terug, waarna ik een minder uitgebreide Numark voor hetzelfde geld heb gekocht. Doet het nu alweer 2 jaar zonder problemen.
Kan pech zijn, maar het is toch wel opvallend.

explorer32 Geplaatst op 17-08-2008, 17:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

kan ook gebeuren met duurdere spullen.
ik zeg niet dat het een topmerk is, ver van dat, maar daar is natuurlijk wel de prijs naar.

als je een mixertje koopt voor 50 euri's kun je niet verwachten dattie net zo goed is als een van 500,-..

je kunt uiteraard wel verwachten dattie het langer volhoudt dan twee maanden maar daarvoor heb je je geld terug gehad..

Koop toch een Fender Stratocaster!!! 
Mesjoggah Geplaatst op 17-08-2008, 22:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Behringer maakt ook redelijk tot goede spullen, over 19" apparatuur hoor je weinig slechts bevoorbeeld. Er is van Behringer een vrijwel exacte kopie van de bekende shure sm-58, deze zou zelfs minder storing geven als de shure!

Ruudalberink Geplaatst op 18-08-2008, 18:47 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

ja, en hoe zit het met levensduur? Want die kleine namaak Boss effectjes, klinken ook zo goed als hetzelfde als de Boss pedaaltjes zelf, maar gaan 10x korter mee.

Nja, mss had ik gewoon pech, maar ik waag me er niet meer aan.

Mesjoggah Geplaatst op 19-08-2008, 18:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-08-2008, 18:47 Ruudalberink schreef:
ja, en hoe zit het met levensduur? Want die kleine namaak Boss effectjes, klinken ook zo goed als hetzelfde als de Boss pedaaltjes zelf, maar gaan 10x korter mee.

Nja, mss had ik gewoon pech, maar ik waag me er niet meer aan.

Tjsa, Ruud daar heb je een punt, ik heb zelf ook negatieve ervaringen met de Berhinger effectpedaaltjes, dus wat de levensduur betreft kan het weleens snel afgelopen zijn.

Ruudalberink Geplaatst op 25-08-2008, 13:59 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Hmm, met mijn ene Behringer pedaaltje heb ik dan wel weer goede ervaringen haha. Tot nu toe iig.

Michael Geplaatst op 26-08-2008, 21:05 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Behringer wordt in het algemeen als slecht ervaren. Toch is het het beste Chinese merk van gitaarspul wat er is. In my opinion. Het kost ook geen drol. Complete mixers voor nog geen 100 euro.

www.gitaarforum.nl