oldyoung Geplaatst op 05-08-2008, 22:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi folks, even een vraagje: door zelfstudie heb ik me een beetje door de akkoorden doorgeworsteld d.w.z open akkoorden en een aantal mineurs en varianten. Wat kan ik nu het beste als de volgende stap doen? Het leren lezen van gitaarrifs?

meld dit bericht aan een moderator

ash82 Geplaatst op 06-08-2008, 11:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kan idd proberen om met tabs wat riffs en solo's te spelen. Maar probeer ook je gehoor te trainen (solfége). Het uitzoeken van stukjes op gehoor ipv tabs. Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat tabs op bepaalde sites foutief zijn of een onlogische vingerzetting vragen.

Siempie666 Geplaatst op 16-08-2008, 19:31 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

70% van de tabs klopt niet helemaal, maar als je dat zelf al hoort, maakt het niet zo veel uit. Als je het toch niet hoort blijft het leuk om te leren, want je wordt er iig wel beter van.

oldyoung Geplaatst op 16-08-2008, 21:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja da tyd is nu aangebroken dat ik me daar een beetje op ga richten. alleen akoorden uit je hoofd leren is ook niet alles . Het is natuurlyk wel belangryk maar nu wil je eindelyk wat resultaat hebben van je geoefen niet waar? Op dit forum gaf iemand ook een leuke hint (niet de zangeres) over gratis online gitaarlessen. Daar  zaten ook leuke you tube filmpjes by over fingerpicking ;wel moeilyk maar best wel leuk om te doen. Alleen je moet je gear wel behoorlyk hard hebben staan om dit uit te oefenen. En in een tyd dat driekwart nederland met z'n oren tegen de muur zitten om maar te horen wat de buren zeggen valt dat niet altyd mee. Ik durf zelfs geen bas meer te spelen zonder koptelefoon op; kan je nagaan.