|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 16-07-2008, 20:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nee, het is niet mogelijk om dit te doen. De muziek die uit je gitaar komt is een mengeling van analoge signalen die ontrafelt zou moeten worden en dat kost enorm veel reken vermogen. Theoretisch kan het, maar de apparatuur hier voor zou zo duur zijn dat geen hond het koopt. Daarom wordt het niet gemaakt.
Als je toch notenschrift wilt opnemen door zelf muziek te spelen, koop dan een Midi Keyboard en zorg voor een Midi Interface (USB -> Midi converter oid, kost paar tientjes). Installeer compositiesoftware zoals Guitarpro of Sibelius5 en laat die al je aanslagen digitaal overnemen via Midi.
Midi is namelijk een digitaal systeem wat allerlei parameters van jouw aanslag doorstuurt (welke noot, hoe hard, welke effecten etc) en daarom is het direct leesbaar voor je computer.
Edit: Yamaha NP30 Midi Keyboard Emu XMidi 1X1 Guitar Pro 5 400 euro, ben je klaar 
Dit bericht is gewijzigd op 16-07 20:21.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 16-07-2008, 23:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ach, vakkennis, vakkennis. Het is een stukje ICT en ik zit toevallig van jongs af aan in de ICT. Het is een beetje computerkennis, het weten wat waar aan past en verder een beetje theorie achter de software. Ik vind het niet zo speciaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er al jaren in zit 
Anyway, als je toch iets met opnames wilt gaan doen kan je misschien wel iets met een Line6 Pod. Die hebben vaak een audio interface die je in de soundkaart van je PC kan proppen. Er wordt geen notenschrift van gemaakt, maar opnemen en combineren met een drumloopje is wel een optie. M-Audio levert ook wat leuke USB interfaces waar je vast wel wat moois mee kan doen icm een programma als FruityLoops (rifjes opslaan en dan transponeren en sequencen met een drumloopje ofzo) Misschien leuk om dat eens te onderzoeken. Pasgeleden zag ik nog een filmpje van iemand die ook zoiets deed en dan met de computer een drum sequence er aan plakje. Die speelde live geimproviseerde riffjes in. Drumloopje aan, beetje gek doen en riffjes knallen. erg leuk om te zien (was op youtube)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|