G-zeven Geplaatst op 16-07-2008, 18:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Is het mogelijk je gitaar in de PC te pluggen ? en bestaat er Software die de gespeelde muziek in noten omzet ?

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 16-07-2008, 20:16 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, het is niet mogelijk om dit te doen.
De muziek die uit je gitaar komt is een mengeling van analoge signalen die ontrafelt zou moeten worden en dat kost enorm veel reken vermogen. Theoretisch kan het, maar de apparatuur hier voor zou zo duur zijn dat geen hond het koopt. Daarom wordt het niet gemaakt.

Als je toch notenschrift wilt opnemen door zelf muziek te spelen, koop dan een Midi Keyboard en zorg voor een Midi Interface (USB -> Midi converter oid, kost paar tientjes).
Installeer compositiesoftware zoals Guitarpro of Sibelius5 en laat die al je aanslagen digitaal overnemen via Midi.

Midi is namelijk een digitaal systeem wat allerlei parameters van jouw aanslag doorstuurt (welke noot, hoe hard, welke effecten etc) en daarom is het direct leesbaar voor je computer.

Edit:
Yamaha NP30 Midi Keyboard
Emu XMidi 1X1
Guitar Pro 5
400 euro, ben je klaar

Dit bericht is gewijzigd op 16-07 20:21.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
Siempie666 Geplaatst op 16-07-2008, 20:34 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

... heb ik eventueel gratis op internet staan.

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 17-07 08:23.

Mckaamos Geplaatst op 16-07-2008, 21:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Siempie, dat commentaar kan je beter verwijderen ... is geen gratis software, dus het kostenloos aanbieden er van is niet legaal Ik weet niet hoe het beleid hier in is, maar ik neem aan dat je geen forum ban of waarschuwing aan je broek wilt hebben

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 17-07 08:23.

G-zeven Geplaatst op 16-07-2008, 23:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Bedankt voor de adviezen mensen en ja ...  laten we maar geen illegale dingen doen.
Sta wel versteld van de vakkennis die hier geëtaleerd wordt.

Dit bericht is gewijzigd op 16-07 23:03.

Mckaamos Geplaatst op 16-07-2008, 23:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ach, vakkennis, vakkennis. Het is een stukje ICT en ik zit toevallig van jongs af aan in de ICT.
Het is een beetje computerkennis, het weten wat waar aan past en verder een beetje theorie achter de software. Ik vind het niet zo speciaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er al jaren in zit

Anyway, als je toch iets met opnames wilt gaan doen kan je misschien wel iets met een Line6 Pod. Die hebben vaak een audio interface die je in de soundkaart van je PC kan proppen. Er wordt geen notenschrift van gemaakt, maar opnemen en combineren met een drumloopje is wel een optie.
M-Audio levert ook wat leuke USB interfaces waar je vast wel wat moois mee kan doen icm een programma als FruityLoops (rifjes opslaan en dan transponeren en sequencen met een drumloopje ofzo)
Misschien leuk om dat eens te onderzoeken. Pasgeleden zag ik nog een filmpje van iemand die ook zoiets deed en dan met de computer een drum sequence er aan plakje. Die speelde live geimproviseerde riffjes in. Drumloopje aan, beetje gek doen en riffjes knallen. erg leuk om te zien (was op youtube)

Michael Geplaatst op 17-07-2008, 08:22 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Inderdaad. Reactie weggehaald anders ben ik straks de pinda.

www.gitaarforum.nl 
Siempie666 Geplaatst op 17-07-2008, 11:22 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Oké, sorry xD

G-zeven Geplaatst op 17-07-2008, 15:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Misschien is de volgende link interessant voor mensen die iets met hun PC willen doen  http://www.guitarport.com Zij leveren software voor de line 6 hard ware  zoals de  POD XT, POD X3, etc.