giovanni Geplaatst op 16-07-2008, 13:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dag mensen,

Ik heb zoals velen hier de ambitie om gitaar te leren spelen.  Ik moet eerlijk zeggen, dat mijn kennis zwaar beperkt is in de keuze dit ik moet maken.  Graag had ik julie expertise verkregen inzake het volgende.  De meesten raden mij aan om de starten met een Alhambra of een Almansa.  Uiteraard zijn hier ook verschillende versies in. Dewelke neem ik nu het best?  Ik heb mogen merken dat het geluid van verschillende gitaren toch sterk verschilt.  De meeste raden aan om met een instapmodel te beginnen, echter wilt het oor ook wat.  Ik ben terchtgekomen op youtube waar een kerel verschillende Alhambra gitaren uittest: http://www.youtube.com/watch?v=_DXwy4UQtMA&feature=related
Ik moet toegeven dat het geluid niet echt dat is wat ik zoek.  Tenzij het aan mijn gehoor ligt uiteraard.  Ik had het liever voor zo'n geluid: http://www.youtube.com/watch?v=qrcairpRL88&feature=related

In ieder geval, wat zouden julie mij aanraden om mee te starten?  kwestie van budget maakt het niet echt uit. Ge moet uiteraard ook niet beginnen gooien met geld hé  Ik dacht aan een 300 euro

Thx

meld dit bericht aan een moderator

oldyoung Geplaatst op 04-08-2008, 13:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je wilt beginnen zou ik je eentje met nylonsnaren aanraden en zeker geen een waarvan je de snaren aan de achterkant met knopen moet vast zetten. Als je dan de snaren op spanning gaat zetten wil zo'n knoop die eigenlyk aan de achterkant van de brug moet zitten nog wel eens iets naar boven schieten waardoor je aan het stemmen blyft. En reken maar dat je de eerste 2 weken aan het stemmen blyft. De echte profs zullen het niet met eens zyn maar die hebben er ook meer vaardigheid in. Dus gewoon een model nemen waarvan de snaren door middel van kunstof balletjes aan de achterkant moeten worden vastgezet. De alhambra is zeker een mooie gitaar voor dat geld of kyk eens naar de M. Rodriguez Caballero11. En als je een beetje aan het googlen slaat dan zul je er ongetwyveld nog wel meer vinden. Maar ja, het beste is toch om een muziekzaak binnen te stappen en het een en ander uit te proberen. De klank en hoe die speelt is het belangrykste, niet waar? succes met je keuze.

meld dit bericht aan een moderator