Trees Geplaatst op 28-09-2006, 16:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zoek iemand die me kan helpen om mijn Vox gitaarversterker te identificeren voor de verkoop. Ik heb deze versterker uit een erfenis gekregen en deze versterker lijkt niet op een productiemodel. Hij is gekocht in 1964. Lijkt op een AC 30, maar is een AC 50 met 2 x 16" speakers. Afmetingen kast 85 cm breed, 62 cm hoog en 21 cm diep. Het lijkt op een experimenteel model. Het is wel origineel VOX, dus geen namaak.
Wie kan mij verder helpen???

meld dit bericht aan een moderator

Michael Geplaatst op 28-09-2006, 16:53 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Een vox uit 1964 is zoieso 500> waard. ( lijkt mij )

Heb je mischien een foto ?

Dit bericht is gewijzigd op 28-09 16:56.

www.gitaarforum.nl 
Eastwood Geplaatst op 04-10-2006, 11:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ha Trees,

Ja dat kan AC 50 met luidspreker kast 1964.
Kijk eens achter op de kasten voor een type plaatje en serie nummer.
Orgineel maakte Tom Jennings & Dick Denny de VOX modellen met als indentificatie : JMI en dan type + Serie nummer.

Speakers moeten 2 stuks zijn : Vox / Cellestion /Blue Bull Dog of 2 x Jennings 12 ".

Voor de Beatles werden enkele AC 50 gemaakt die meer leken op de AC 30 en hadden de versterk ingebouwd in de speaker kast net als de AC30.
Maar voor de reguliere verkoop werden de AC 50 als losse versterker en losse speakerkast verkocht.
Wat jij omschrijft lijkt meer op een losse luidsprekerkast dan op een komplete versterker setup.

Waarde van een losse kast ligt lager dan 500 euro. Een komplete lijn in werkende en orginele staat, zonder al te veel gebruiks sporen ligt hoger dan 500 euro.

Als je wilt laat dan weten of het hier gaat om een losse kast of om een complete set van AC 50 top versterker en bijbehorende speaker kast, en de staat waarin e.e.a. is.

( Leuk is om te weten dat rond die 60-er jaren niet allen de Beatles op VOX speelden, maar ook The Animals (house of the rising sun) The Stones, Dave Clark 5
Shadows, Dusty Springfield, The Searchers, en nog vele anderen.
Helaas verkochten Tom Jennings en zijn maatje Dick Denny de VOX compagny in 1974 en sinds dien zijn er nooit meer echt goede Vox versterkers geproduceerd.
De huidige VOX modellen zijn allemaal bagger)

Dus als je een echte VOX JMI set hebt, zou mijn advies zijn: Zelf houden!
Voor verder advies / info kun je met mij ook contact opnemen.
Laat maar eens weten hoe e.e.a. is afgelopen,
groeten en tot later,

Jaap

Eastwood Amps
Amersfoort.

Michael Geplaatst op 05-10-2006, 17:31 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Hoi jaap,

Waar haal je in vredensnaam al die informatie weg  

Naja !

Toch knap  

www.gitaarforum.nl 
Eastwood Geplaatst op 05-10-2006, 18:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoi Michel,

Tja, ik zit al heel wat jaartjes ( > 40 jaar) reparatie / customizing, herstelwerk enz. van de good old vintage gitaar buizen versterkers.
En heb ik een aardige bibliotheek / naslag werken, schemas enz. opgebouwd van deze oudjes.
Dus kan ik aardige reviews en info's geven aan de hand van de ruime ervaringen / kennis en natuurlijk uit mijn eigen bibliotheek.
Tenslotte heb ik de meeste versterkers zelf meegemaakt in de meer dan 40 jaar.
Al dan niet via reparatie enz., dan wel uit de vele muziekale contacten die ik heb binnen de bands en gitaristen wereld.
(Zie ook mijn stuk over gitaarversterkers)

Ben tevens bezig voor de liefhebbers op deze site om een klein draaiboek te maken, over eenvoudige reparaties en aanpassingen voor de oude buizen versterkers.
(Dat had ik je al eens gemailed.)
Ook  zal ik in de toekomst wat achtergronden en historie verhalen schrijven, zodat de oplettende lezers   van mijn proza's nog iets kunnen opsteken.
Tenslotte kunnen de gitaristen hun voordeel er mee doen om te spelen op goede en echte versterkers. Dit onder het motto : er is al genoeg meuk in de handel.  

Tot later,
Jaap.

Eastwood Geplaatst op 17-10-2006, 09:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb niets meer vernomen van Trees over deze "Vox" .
Ook geen foto's ontvangen / gezien.
Kortom ..................    ??  

Later,
Jaap

Eastwood Amps

Trees Geplaatst op 17-10-2006, 11:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Jaap,

Sorry dat nog niets gehoord hebt. Maar ik heb geen e-mail adres van je en ik kan niet vinden hoe ik nu nog foto's bij de advertentie kan zetten. Ik ben niet zo'n kei op de computer. Als je je adres hier geeft stuur ik je meteen de foto's. Groetjes Trees.

Eastwood Geplaatst op 17-10-2006, 11:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ha Trees,

Ja ik dacht al, dat gaat niet goed.
In de mailbox heb ik al mailtjes aan je gezonden!
Dus kijk even boven in de balk bij INBOX van je forum account.
klik dan inbox aan en als het goed is moet je mailtjes zien.

Maar voor alle zekerheid :

pa3gym@amsat.org
is mijn private mail.

Groetjes,
Jaap

Trees Geplaatst op 17-10-2006, 17:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo Jaap ik hoop dat het nu wel goed gelukt is, want ik zag in mijn verzonden items dat ik hem op 6-10 ook al gestuurd had. En nu vanmiddag weer . Ik heb geen bericht ontvangen dat hij niet verstuurd kon worden dus...........???? Groeten Trees

Eastwood Geplaatst op 17-10-2006, 19:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ha Trees,

Ja ontvangen.
Ik heb je een private mail gezonden,
dus kunnen we nu eventjes verder op onze eigen mail adressen.
Indien nodig natuurlijk en later kan ik dan eventueel hier nog een review schrijven zodat alle geintresserden weer zijn " bijgepraat " .

groeten,
Jaap

Eastwood Geplaatst op 23-10-2006, 09:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Trees,

Had jij mij mail op je eigen mailbox ontvangen NADAT jij de foto's had gezonden?
Anders zend ik het nog een keertje.

Groeten,
Jaap