|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 06-07-2008, 21:00 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Hoi Jaap,
Net even geprobeert om m'n Marshall mg via de extra uitgang aan te sluiten op de ingang van m'n mengpaneel.
Gaat perfect. Geluid is door m'n 3 weg Bns luidsprekers vele malen beter dan door die marshall speaker. Alleen weet ik nu niet of het wel kan, wat betreft ohms en dergelijke. Het klinkt wel, maar is het wel zo goed voor gitaarversterker, 'gewone' versterker, mengpaneel en luidsprekers?
Bvd
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 06-07-2008, 23:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-07-2008, 21:00 Ruudalberink schreef:
Hoi Jaap,
Net even geprobeert om m'n Marshall mg via de extra uitgang aan te sluiten op de ingang van m'n mengpaneel.
Gaat perfect. Geluid is door m'n 3 weg Bns luidsprekers vele malen beter dan door die marshall speaker. Alleen weet ik nu niet of het wel kan, wat betreft ohms en dergelijke. Het klinkt wel, maar is het wel zo goed voor gitaarversterker, 'gewone' versterker, mengpaneel en luidsprekers?
Bvd
|
Ruud, De kans is groot dat de BNS speakers defect raken, ze zijn anders van opbouw / mechanisch niet geschikt voor muziekinstrumenten. Kortom geen aanrader dus! Dat je "qwasi PA" nu beter klink is evident aan het Marshall en Celestion verhaal in een combo of slechte cabinet. Mogelijk eens een dichte gitaar cabinet model "gevouwen hoorn" maken + betere gitaar speakers, of een goede PA nemen met bijpassende speakersset. Greetz, Jaap
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 07-07-2008, 20:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je BNS speakers zijn HI-FI speakers ... en dat is echt...FOUT voor GITAAR! Dus afkoppelen is mijn advies! De Pro 15 (4 ohm) PA speakers zullen je gitaar signalen wel aankunnen. Wel mijn voorbehoud, want ik die PA speakers niet! Weet dus ook niet hoe ze klinken en kwaliteitatief zijn geconstrueerd.
Algemen voorwaarden voor PA speakers / kasten in combinatie met mixer en PA versterker voor het "uit versterken" van gitaar zijn: - dat ze echt voorzien zijn van een harde conus rand - en geschikt { of tevens ook ontworpen} zijn voor puur gitaar versterking.
Vaak zijn PA speakers een kruizing tussen zang speakers en instrumenten speakers. Zolang je zorgt dat de PA boxen minimaal 2 x power aankunnen met de juiste ohms, dan het totale vermogen van je versterker, zal het over het algemeen wel kunnen. Tweeters zijn wel echter vaak de zwakke schakel in dergelijke PA boxen.
s6 & Lat0r, Jaap
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|