Alfred Geplaatst op 06-07-2008, 20:13
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,
sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Marina MK-32B.Velen zullen dit merk niet echt kennen maar de echte kenners weten over welk gitaar ik het heb.
De hals is ingelegd met ivoor en de hardware is van 24 krs bladgoud. Het geluid is te evenaren met een Martin of Tayler alhoewel sommigen zelfs de Marina boven de andere 2 topmerken verkiezen......
Deze gitaar is tussen ''59 en ''64 op de markt gekomen, maar door de hoge productiekosten (handwerk!!!) zijn er maar 25 stuks van deze type gebouwd.(helaas)
Hij koste toen zo rond de 0,= . The (Silver) Beatles maakten in hun vroegere jaren gebruik van dit merk.
Ik heb hem via Ebay op de kop kunnen tikken van mensen uit Duitsland die deze gitaar uit een erfenis geschonken hadden gekregen, echter wisten ze niets van gitaren en dus ging ie voor een prikkie weg (€65,=)
Mijn vraag nu aan ieder die dit leest :kan iemand mij vertellen of er nog mensen zijn die een marina gitaar hebben en wat voor ervaring hij/zij hier mee hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 07-07 08:49.

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 06-07-2008, 20:50
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als er maar 25 van gemaakt zijn lijkt het me sterk dat er hier iemand rond struint die er een heeft... maargoed, het is het proberen waard

Verder heb ik zo mijn twijfels bij 24 karaat (ofwel 100%) goud. 24kr goud is namelijk met de hand te buigen en is daarom veel te zwak om de spanning van snaren te houden. Die zouden er waarschijnlijk doorheen snijden.
Ik verwacht dat het een harder metaal is dat belegd is met goud, of dat het een legering met goud is en dus geen 24kr meer. (b.v. een mix van goud met messing/brons)
Daarnaast is goud in dergelijke hoeveelheden behoorlijk duur en zelfs tijdens het bouwjaar van de gitaar zou hij duurder geweest moeten zijn om er uberhaupt geld aan te verdienen.

Maargoed, verder niks er tegen hoor, maar dat kwam gewoon in me op. Opzich wel een kostbaar dingetje, en je moet er maar net van houden Geef mij maar zilverkleur.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
Michael Geplaatst op 06-07-2008, 21:45
administrator
Verstuur privé bericht

@ MC,

Parels waren er ook in die jaren al. Net zoals je nu voor een Gibson Custom 4000 euro betaald.

het kan bladgoud zijn. Dan nog. Heb één review over de MK-31 gelezen. Moet goed zijn dacht ik.

www.gitaarforum.nl 
Alfred Geplaatst op 07-07-2008, 08:33
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hi,
klopt helemaal wat je zegt, is idd bladgoud met kern.
sorry dacht dat dat wel lochisch was

Je weet het maar nooit of er nog iemand dezelfde gitaar in handen heeft ik bedoel ik heb ook veel geluk gehad met het krijgen van deze gitaar.
Wat mij trouwens wel opvalt en wat ik vergeten was te vermelden is dat de body,
als je deze van de zijkant schuin bekijkt, niet helemal egaal is maar bedekt met nerven van het hout.Welk houtsoort hiervoor gebruikt is weet ik ook zo niet misschien kan iemand daar iets meer over vertellen.

Greetzz Alfred

Dit bericht is gewijzigd op 07-07 08:46.

Mesjoggah Geplaatst op 07-07-2008, 17:17
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik vind je verhaal moeilijk te geloven, Ik lees een aantal reviews op harmony central en men  heeft het weliswaar over een erg goed klinkende gitaar maar ook een waarvan beweerd wordt dat de brug goedkope rommel is die makkelijk in 2'en breekt.
Als je even zoekt via Google kom ik al op 5 mensen die zo'n gitaar hebben, dat vind ik erg veel voor een gitaar waar er maar 25 van zijn! bovendien hebben ze er weinig voor betaald wat erg ongeloofwaardig is als het zulke kostbare instrumenten zouden zijn.
Verder is Marina in de Tsjechische republiek gebouwd in een tijd dat ze daar amper geld hadden om te eten, mede door het communistisch regime wat daar in die tijd de wet uitmaakte, dus zaken als ivoor en bladgoud denk ik niet dat er gebruikt zijn.
Ik kan het mis hebben natuurlijk..

Alfred Geplaatst op 07-07-2008, 21:01
gebruiker
Verstuur privé bericht

hi,
deze marina komt niet zoals je aangeeft uit Tsjechie maar uit china en heb zojuist
te horen gekregen dat het een goede copie zou zijn van de Gibson mark 53 alleen is de Marina zwart. Ook kun je lezen in betreffende forum dat de mensen die er een hebben er zeker geen afstand van zouden willen doen en dat ze hopen dat ie heel blijft omdat het moeilijk zou zijn een aandere marina te kunnen bemachtigen.
Ik weet niet hoe ik hier eventueel een foto kan plaatsen anders had ik je de Marina kunnen laten zien.

Gr. Alfred

ps. De brug is trouwens van been en ziet er aardig degelijk uit dus
afwachten hoelang dat ie het volhoud.

Dit bericht is gewijzigd op 07-07 21:07.

Michael Geplaatst op 09-07-2008, 08:03
administrator
Verstuur privé bericht

Alfred. Ik heb je een PM gestuurd. Hoop dat het lukt. Anders stuur de foto even naar Michaelscheper@gmail.com dan zet ik hem voor je op het forum.

Greetz,

Michael

www.gitaarforum.nl