|
Corne
|
Geplaatst op 22-06-2008, 17:40 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik heb afgelopen week nieuwe snaren(Ddario, normal tension) op mijn klassieke gitaar (Juan Salvador, modelo 2) gezet. Ik heb nu echter heel veel moeite met het stemmen van de (nylon) B en E snaar. Ik moet belachelijk veel kracht zetten om ze maar in de buurt te laten komen van de B en de E. Ik gebruik om te stemmen een TU-80 digitaal stemapparaatje. Hoe kan het dat ik zoveel kracht moet zetten terwijl ze nog lang niet op spanning staan?
Tips and tricks = welcome!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
---------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
anton48
|
Geplaatst op 22-06-2008, 18:10 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Corne
De snaren iets optillen,dus er een beetje aan trekken. Ook ik heb een spaanse gitaar,daarbij gaan de hoge E en B snaar ook wel iets zwaarder dan de andere snaren. Het type stem aparaatje ken ik zelf niet dus kan daar dus geen uitspraak over doen. Zelf heb ik een chromatic van het merk Korg,waar ik heel tevreden over ben. Ook zeer goed voor alternative stemmingen. Ik weet niet hoe oud jou gitaar is,maar heb wel gelezen dat je met syleconespray de draaiende gedeelte kun inspuiten. Niet teveel natuurlijk. Heb zelf een Raymundo gitaar van ruim 20 jaar oud,met een zeer mooie klank. Misschien daik ze zelf ook eens moet inspuiten. Maar misschien zijn er andere onder ons die een beter iedee hebben.
Muzikale groet Anton48
Dit bericht is gewijzigd op 22-06 18:13.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Corne
|
Geplaatst op 30-06-2008, 21:41 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
vreemd genoeg was het vóór ik de snaren moest vervangen helemaal niet zwaar om de snaren aan te draaien, en erná dus wel, het lijkt me dat het met de kwaliteit van de gitaar weinig te doen heeft, maar wellicht zie ik dat verkeerd? Maar goed - hiermee is het probleem niet opgelost.... olie-spray heb ik meer gehoord, maar is dat wel safe???
|
|
|
|
---------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|