anton48 Geplaatst op 22-06-2008, 15:30
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb een vraag over snaren,voor mijn Yamaha APX900.
Toen ik deze gitaar kocht zaten er goud kleurige snaren op,of noem je dit koper kleurig?.
Maar goed heb dus een aantal setjes Ddario snaren gekocht EJ16 Phosphor Bronze.
Had ongeveer 6 maanden de snaren er op,dus vond het wel tijd voor vervanging.
Moet zeggen dat ik de kleur van de snaren die ik er nu op heb niet echt mooi staan.
Omdat mijn gitaar gold tuners heeft zag het er eerst toch net even iets anders uit.
Wie kan mij vertellen welk type snaar het dan wel is van Ddidario.
Maar ook wat het verschil is tussen deze 2.
Ik speel nu iets meer als een jaar gitaar.

Vriendelijke groet Anton48

meld dit bericht aan een moderator

Siempie666 Geplaatst op 22-06-2008, 17:26
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik heb zelf ergens een pakje Brian May Signature snaren liggen, 24 karaats goud. Mss is zoiets wel leuk voor je gitaar? Kost maar 8 euro of zo @ Thomann.de.

Mesjoggah Geplaatst op 22-06-2008, 22:42
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het maakt niet uit welke kleur snaren je erop zet, na verloop van tijd worden ze toch zwart van het vuil wat van je vingers komt en omdat de snaar z'n kleur verliest.

anton48 Geplaatst op 23-06-2008, 10:14
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik gebruik altijd fast fret.
Moet zeggen dat het best goed help,dus snaren blijven er een tijd mooi uit zien.
Tegen de tijd de ze de kleur verliezen vervang ik al de snaren.
Ik denk ook dat het aan de zuurgraad ligt van een ieder.
Ooit verhalen gehoord van mensen die na een aantal voorstellingen de snaren moesten vervangen omdat ze al gingen roesten.
Heb het zelf nog niet ervaren moet ik zeggen.
Maar wat je al melde,de kleur maakt niet uit van de snaren,het ging me alleen om het fijt welke snaren het zijn van Ddidario(goudkleurige)dat was dus mijn vraag.

Muzikale groet Anton48

Mesjoggah Geplaatst op 23-06-2008, 15:41
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk dat je dat het beste in een winkel kan vragen, D'addario heeft nogal wat verschillende snaren in het assoritment namelijk.

Debbie Geplaatst op 23-06-2008, 16:27
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

mssn ben ik dom ofzo.. *ja haha.. maakt niet uit wat ik nu ga zeggen ik ben toch wel dom*
maar wat maakt het uit welke kleur je snaren hebben zoals Mesjoggah als zei.. ze worden verkleuren toch weer door het vuil, geen honddie het ziet.. en het gaat om de klank die eruit komt toch  

'Guitar is the easiest instrument to play poorly and the most difficult instrument to play well'