|
Rensvanlaar
|
Geplaatst op 22-06-2008, 00:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo,
ik zal me eerst even voorstellen, ik ben rens, en speel nog niet zo lang gitaar en had dus een vraag over een effect pedaal. ik heb een doodnormale elektrische beginner gitaar van motion ofzo. dus krijg daar niet echt mooi metal geluid uit. wel wat effect door mijn versterker natuurlijk. maar ik moest dus een stemapparaatje kopen, en dacht laat ik ook een pedaaltje bij bestellen. kwam dus de Behringer UM 300 Ultra Metal tegen. nou is mijn vraag denken jullie dat ik er een mooi metal geluid uit kan krijgen met zo'n doodnormale gitaar ?
alvast bedankt.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 22-06-2008, 12:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat Ruudalberink zegt. Ze klinken nog best aardig voor goedkope chinese prut, verassend aardig zelfs, maar de levensduur is echt kort. Heb er twee gekocht, een voor m'n zusje, een voor m'n 'din. Dinnetje speelt niet zoveel en heeft een marshall amp die van zichzelf al leuk klinkt dus de UM300 doet daar niet zoveel. M'n zusje speelt er vaker mee, en dat ding produceert ondertussen een afgrijselijke ruis/piep combi, en hij is niet eens een half jaar oud...
Goed, 30 euro oid voor de UM300, maar je kan beter 60 uitgeven aan een Digitech (death/heavy/etc) Metal pedaal. Klinkt nog beter en heeft tenminste een goede levensduur.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mesjoggah
|
Geplaatst op 22-06-2008, 13:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je kan beter een tweedehands Boss MT-2 metalzone kopen dan zo'n behringerding, ik heb er een digital delay van gehad en die heb ik tot 2x toe om kunnen ruilen omdat hij kapot was.
Een gitaar heeft single coil elementen of humbucker elementen, de humbuckers zijn in principe twee keer zo groot als een single coil element. kijk maar naar wat plaatjes en dan zul je het verschil wel zien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 23-06-2008, 12:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Idd, gewoon proberen. Het klinkt niet zo vet als met een humbucker, maar het geeft iig wat meer power in het geluid.
Als je toch een humbucker in je gitaar wilt, kan je het beste de slagplaat even los maken en kijken of er toevallig ruimte is vrijgehouden daar voor, zodat je alleen de slagplaat een beetje bij hoeft te werken. Als er geen ruimte is kan je ook nog overwegen om een "hotrail" te zoeken. Dat is een humbucker in een enkelspoels behuizing, zodat je die makkelijk kan inbouwen. Uiteraard kost dat wel wat soldeerwerk, dus je moet wel een beetje handig zijn 
|
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 23-06-2008, 13:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kan niet zien wat voor pickup onder z'n hand ligt. Zou humbucker kunnen zijn, hotrail of misschien gewoon een singlecoil. (kan niet luisteren, geen geluid @ work)
Als je een goede hotrail zoekt voor weinig geld kan je denk ik het beste in amerika kijken. Guitarfetish.com heeft leuk spul, b.v. de Lil Killer en de Lil Puncher. Zoek die namen maar eens op, op Youtube.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|