rose-injection Geplaatst op 19-06-2008, 20:23
gebruiker
Verstuur privé bericht

hebben jullie allemaal lessen gevolgd om gitaar te spelen?
Ik zou het namelijk ook willen leren, maar ik heb geen zin in de saaie notenleer.
Zijn er mensen die het in hun eentje hebben geleerd? of is dit onbegonnen werk?

meld dit bericht aan een moderator

Siempie666 Geplaatst op 19-06-2008, 20:29
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik heb lessen gehad voor de acoustische gitaar. Ik heb daar vooral akkoorden geoefend en later slagjes (dat is erg leuk, want je kunt zelf dan ook liedjes schrijven). We hebben ook getokkeld.
In mijn ogen was het dus een erg goede basis, alleen zijn lessen lang niet overal hetzelfde.

Ruudalberink Geplaatst op 19-06-2008, 21:49
administrator
Verstuur privé bericht

Er zijn veel 'privé' leraren die je vooral liedjes bij brengen. Een hele song leren spelen dus. En daarbij komt de theorie. Zo heb je dus beide in 1.
Ik raad het je wel aan; met een leraar weet je zeker dat je de basistechniek goed onder de knie hebt.

stijntje666 Geplaatst op 20-06-2008, 11:51
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb ook 7 jaar akoestische gitaar gevolgd met een privéleraar en dat is zeker heel nuttig. Je kan ze vragen om nummers te spelen die je goed vind, en ze tonen je de juiste technieken (heel belangrijk! , want verkeerde techniek afleren is super lastig) Ook heb je dan bij momenten waar je minder gemotiveerd bent om gitaar te spelen, nog iets om het voor te doen, en bij je door.
Zeker nuttig hoor!

Siempie666 Geplaatst op 20-06-2008, 14:10
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ik heb lessen gehad in een groep, dat leek mij veel leuker dan een privéleraar.

ash82 Geplaatst op 20-06-2008, 14:32
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb alles zelf aangeleerd, ik speel nu onderhand al een kleine 12 á 13 jaar. Qua theorie ben ik niet zo goed onderlegt, maar mijn solfége is beter dan andere gitaristen die wel les hebben gehad. Ook klinkt mijn improvisatie iets frisser en origineler doordat ik niet in vaste patronen/toonladders denk.
De enige voorwaarden om hiermee goed door kunnen zetten is vooral met andere musici te spelen ongeacht stijl of instrument. Hiermee bouw je "repertoire" van licks, ritmes, etct.
Het is wel verstandig om een goed boek aan te schaffen met de grondbeginselen. Later kan je door middel van liedjes op het internet je akkoorden vocabulaire uitbreiden.

Dit bericht is gewijzigd op 20-06 14:35.

Corne Geplaatst op 30-06-2008, 21:45
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik zou het zekert  doen. ikzelf dacht "dat leer ik mezelf wel" - goed boek erbij, Internet, kom maar op... maar na een paar maanden stond de gitaar in de hoek en pas na jaren heb ik hem weer opgepakt, nu mét hulp van een goede leraar! Gewoon effe googlen en je vindt er vast wel eentje bij jou in de buurt! (jeez, dat klinkt ook als een infomercial...)

----------------------------------------------------------------------------------------------------