grobschnitt Geplaatst op 04-06-2008, 19:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Even een technisch vraagje: Om de buren te sparen wil ik best wel zo nu en dan de koptelefoon inpluggen in m'n gitaar en basversterker. Maar ik vraag me af wat er gebeurd als ik m'n geliefde high end Sennheiser inplug? Is er een kans dat ik hem opblaas ; Ik gebruik hem namelyk ook op m'n instalatie en ik haat krakende speakers.

meld dit bericht aan een moderator

Mckaamos Geplaatst op 04-06-2008, 19:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kan je gewoon inpluggen als je een headphone out hebt. Opblazen doe je niet zo snel. Gewoon met laag volume beginnen en dan kijken tot hoe ver je veilig kan gaan.

http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 
oldyoung Geplaatst op 16-08-2008, 21:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nou ik ben al een tydje aan de gang met die Sennheiser en voor je dat ding opblaast moet er wel heel wat gebeuren. En op m'n audioinstalatie blyft ie mooi klinken. Alleen heb ik de kabel by de plug extra omwonden met isolatietape om hem wat te beschermen tegen kabelbreuk, want dat ding heeft wat te lyden van het verhuis steeds naar 3 verschillende versterkers. Aanrader dus.  Met vriendelyke 6 en 4snarige groeten,

Schwampz Geplaatst op 21-08-2008, 11:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

koptelefoon zuigt... het zachtste geluid uit je versterker is 10x beter.. en ook nog eens minder slecht voor je gehoor.

Klootviool12 Geplaatst op 21-08-2008, 11:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoeft helemaal niet, als je een goede versterker+goede koptelefoon (sennheiser ofzo, die dingen kosten vaak meer dan 100 euro) hebt, dan komt dan nog echt wel een vet geluid uit.

ash82 Geplaatst op 21-08-2008, 11:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er gaat niks boven het geluidsniveau waarbij je broekspijpen beginnen te wapperen. Helaas denken vooral buren anders over  

Klootviool12 Geplaatst op 21-08-2008, 12:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

En mijn familie denkt daar ook niet zo over..

Weeble Geplaatst op 21-08-2008, 13:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb zelf een sennheiser, maar mooi geluid komt er niet uit als ik hem in m'n amp inplug. Het kan aan m'n versterker liggen, maar ik betwijfel het dat het bij een duurdere amp veel beter klinkt

ash82 Geplaatst op 21-08-2008, 14:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er is altijd verschil tussen het geluid uit de speaker en de koptelefoon. De speaker is afgestemt op de frequenties van het gitaargeluid. Een koptelefoon is afgestemt op de veel bredere frequentiebereik van de meeste muzieksoorten.

G-zeven Geplaatst op 21-08-2008, 14:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kunt ook een Vox amplug kopen (45 Euro), een klein apparaatje dat je in je gitaar plugt. Via oortelefoontjes kun je dan jezelf helemaal doof oefenen zonder dat andere mensen er last van hebben. Bovendien kun je lekker vrij door het huis rondlopen en kun je zelfs nog oefenen als je op de WC zit.   . Alleen is het zo dat deze AmPlug ook behoorlijk ruist.  

Dit bericht is gewijzigd op 21-08 14:43.

Weeble Geplaatst op 21-08-2008, 15:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok, heb je een koptelefoon, dan heb je minder kwaliteit, en heb je een Vox ampplug, dan ruist het? Lijkt me ook geen goed alternatief...

Mckaamos Geplaatst op 21-08-2008, 19:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dean Stack-in-a-Box dan? Walkman vormig doosje wat hetzelfde doel vervult als een AmPlug.

Siempie666 Geplaatst op 21-08-2008, 19:23 Reageer
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 21-08-2008, 19:21 Mckaamos schreef:
Dean Stack-in-a-Box dan? Walkman vormig doosje wat hetzelfde doel vervult als een AmPlug.

Komt daar ook mooi geluid uit met oortjes van 20 euro? Ik wil mss volgend jaar voor op vakantie zo'n ding kopen, maar hier in de buurt zijn ze niet te krijgen...

vinkske Geplaatst op 09-11-2008, 13:28 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heb zelf om hier thuis te spelen een goedkoop bokkenversterkertje  waar ik ooit es op begonnen ben (peavey rage 158) en daar zit een koptelefoon uitgang op en een cd-input in...

Heb daar een goeie sennheiser draadloze koptelefoon bijgekocht ongeveer 100 eruo, en dit is voor hier thuis ideaal! Kan vanaf m'n pc naar de cd input van de versterker, en alles loopt over de koptelefoon uitgang, dus kan nummers op de pc afspelen en zelf meespelen --> ideaal voor het uitzoeken van nummers voor de band en solopartijen studeren... Geluidskwaliteit = perfect! ik kan me he-le-maal uitleven en de buren horen niks!

Het kan zelfs nog anders: met de koptelefoon uitgang kan ik naar de line-input van de pc en met een gratis programma (ik gebruik cool edit pro) kan ik mijn eigen partijen opnemen, dan ga ik van de koptelefoonuitgang van de pc weer naar de cd-input op de versterker en kan ik over mijn eigen partijen heel soleren! Helemaal ideaal....

Enne, voor het echte werk bij de band móet je natuurlijk een grote fatsoenlijke versterker erbij hebben om bij het eerste akkoord je broekspijpen te laten wapperen.....

For those about to rock.... We salute you! 
Mckaamos Geplaatst op 09-11-2008, 22:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-08-2008, 19:23 Siempie666 schreef:
[...]
Komt daar ook mooi geluid uit met oortjes van 20 euro? Ik wil mss volgend jaar voor op vakantie zo'n ding kopen, maar hier in de buurt zijn ze niet te krijgen...

Geen idee, dat zal je moeten checken. Nog nooit zelf mogen uitproberen helaas, maar ik weet dat ze bestaan. Feedback heeft ze iig wel, dus daar zou je kunnen bestellen. Tis een paar tientjes, dus als het niks is raak je ze ook zo weer kwijt via Marktplaats oid.

En btw, voor 20 euro kan je goede oordopjes hebben en ook complete bagger. Ik ben zelf best wel fan van de Sony MDR-J10 over-ear dopjes. Deels omdat gewone dopjes uit m'n oren donderen en gewone koptelefoons afdonderen als ik een beetje schud met m'n kop en deels vanwege de goede geluidskwaliteit die je krijgt voor maar 15 euro. Beter bestaat ook wel, maar ik vind het goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heb nu al een paar jaar die dopjes aan m'n telefoon zitten en eerder aan een MP3 speler. Heerlijke dingen.

Op 09-11-2008, 13:28 vinkske schreef:

Enne, voor het echte werk bij de band móet je natuurlijk een grote fatsoenlijke versterker erbij hebben om bij het eerste akkoord je broekspijpen te laten wapperen.....

Weet zo niet van wie deze quote komt (geloof Kerry King, not sure).
"Er is niks lekkerder dan in een powerpose voor je halfstack staan en je ballen voelen schudden."

Dit bericht is gewijzigd op 09-11 22:13.

vinkske Geplaatst op 12-11-2008, 20:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Voor in mijn in-ear systeem heb ik Sennheiserdopjes van 39,- bij de mediamarkt... Zijn zeker niet slecht! Alleen als je te wild over een podium springt loop je het risico dat ze uitdonderen... (been there, done that)

For those about to rock.... We salute you!