|
thomace
|
Geplaatst op 30-05-2008, 21:17 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hej ik zou zeer graag een nieuwe gitaar aanschaffen, namelijk een fender stratocaster. mijn budget leent zich eerder tot een mexico dan een american. maar nu vraag ik mij als ik voor 500 euro een mex koop, dat dat dan wel een degelijke gitaaar is? mijn oog was gevallen op dze. Standard Stratocaster MN . wat is die MN juist? slaat het op mexico? greetz
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duke
|
Geplaatst op 09-06-2008, 08:57 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mexicaanse Fenders zijn uitstekende gitaren maar er wordt vaak bezuinigd op de hardware (goedkopere elementen, stemmechanieken e.d.). Ik heb zelf ook een mexicaanse Stratocaster en vind het een prima gitaar. De elementen heb ik vervangen door een setje Texas Specials en de gitaar klinkt als een zonnetje! Er wordt wel eens gekscherend gezegd dat mexicaanse Fenders in Mexico door mexicanen in elkaar worden gezet en dat amerikaanse Fenders in Amerika door mexicanen in elkaar worden gezet.....!
Een tip: kijk vooral ook eens naar de Strat-modellen van het NL-merk London City. Voor zo'n € 250,00 koop je een uitstekende Stratocaster welke te vergelijken is met een mexicaanse Strat! http://www.groove-factory.nl/catalog...den-city-spitfire-zwart-p-1254.html
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|