|
anton48
|
Geplaatst op 30-05-2008, 19:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
hallo ik ben hier nieuw,en heb een vraag. Ben zelf al in het bezit van een kustom siena35 versterker,maar wil wat anders. Heb er al verschillende gezien. Welk merk is is goed. AER ,Mark accoustic, schelter?. Dit zijn namen die die goedkoop,maar wil nu iets wat echt goed is. Speel nu ongeveer een jaar gitaar,en gaat lekker. Speel echt iedere dag. Wie o wie wil mij hier advies over geven.
Gr Anton
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Eastwood
|
Geplaatst op 30-05-2008, 20:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi Anton,
Je noemt o.a. Shertler, volgens review zijn die best heel goed. Zie o.a. http://reviews.harmony-central.com/r.../reviews/Guitar+Amp/brand/Schertler
Persoonlijk vind ik deze Shertlers niet echt "goedkoop", tussen de 850 en 1000 euro.
En verder heb ik niet zoveel echte ervaring met amps die specifiek voor akoestisch gitaren zijn ontworpen. Wel weet ik dat het meer een "trend " is om een specifieke akoestische amp te hebben, want met een goede gewone gitaar versterker (zo weet ik wel uit ervaring) gaat het uit versterken van een akoestisch gitaar ook heel goed. Piezo elementen zijn er voor de archtop / klasieke akoustische gitaren ook in vele varianten en kwaliteit. Ook dat is bepalend op de kwaliteit van het eind geluid.
Eigenlijk gewoon in wat winkels diverse versterkers uitproberen, een beetje googlen op reviews en zo, probeer ook gewone (buizen versterkers /combo's).
Bepaal ook welk vermogen je eigenlijk wilt / budget vaststellen enz. Zie ook onder de Eastwood toppic de vele publicaties over het een en ander. Denk aan de maat van de speaker of speakers. Je krijgt normaal gesproken vaak met 2 x 12 inch speakers een betere geluidsspreiding dan met 1 x 8 of 10 inch speakers.
Succes, Jaap
|
|
|
|
|
|
|
anton48
|
Geplaatst op 30-05-2008, 21:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jaap.
Hartelijk dank voor jou reactie op mijn schrijven. De gitaar die ik heb is een Yamha APX900. Deze heb ik me zelf cadeau gedaan in januari,voor mijn verjaardag. Ik ben wat je noemt gitaar gek,en ben ook dik tevreden met deze Yamaha. Wil misschien nog een Garrison F50 aanschafffen,deze trof ik aan op de site van Feedback,bij het kopje opruimers. Heb ze al een mail gestuurd,om te vragen hoe de staat was van deze gitaar. Zeker de prijs stond me wel aan,normaal kost deze gitaar goed 1300 euro,nu bijna 800 euro. Feedback melde me dat er een bobbeltje op de nek zat,maar dat hij er voor de rest goed (nieuw. Ja en dan sta je weer in dubio he hahhaha. Ik woon zelf in Friesland,en dit filiaal van hun is Eindhoven,dus een eindje weg he.
Gr Anton
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anton48
|
Geplaatst op 31-05-2008, 23:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jaap.
Ook deze keer weer hartelijk dank. Ik bedoelde ook de G50 van Garrison. Had ook nog nooit deze test gelezen,maar meer van horren van mijn plaatselijke muziek zaak,waar ik vaak kom. Dit bericht van de test geeft me toch wel te denken. Heb ook even op jou site gekeken,ziet er heel netjes uit. En boven al een boel tips. Zelf ben ik echt een leek in dit wereltje,maar meer iemand die het leuk vind om muziek te spelen. Ze kunnen me dus ook van alles weis maken(de verkoper dus) want vaak denk je toch dat deze eerlijk handelen. Want het is toch wel heel fijn als je tevreden klanten heb,die je dan ook wil behouden. Ik dacht dit moet ik je toch nog even schrijven Nog een heel fijn weekend,en boven al een muzikale groet.
Anton48
|
|
|
|
|
|
|
anton48
|
Geplaatst op 20-06-2008, 21:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo Jaap.
Het is al weer even geleden,dat ik je mailde. En jij mij natuurlijk veel succes wenste naar de zoektocht naar een versterker. Bij deze heb ik toch maar een besluit genomen. En heb gekozen voor de Makl Accoustic ac101. Ben er behoorlijk tevreden over. Een goede vriend van mij bezocht ik,vergezeld met mijn nieuwe aankoop. Hij was natuurlijk erg nieuwschierig naar dit kleine monster. Ook hij vond het geluid erg goed klinken,warm. Je moet maar eens kijken naar de reviews van de mark accoustic. Ik dacht wil het je toch even laten weten Jaap. Moet zeggen dat mijn APX Yamaha 900 super mooi klinkt via deze versterker. O ja nog een dingetje over de Yamaha,er gaat een 9 volt batterij in. Moet zeggen dat deze vrij snel leeg zijn,in vergelijking met een andere gitaar. Had hiervoor een Ibanez daar gingen 2 AA batterijen in,heb er heel lang mee kunnen doen. Volgens de verkoper licht het aan het element,wat van de Yamha anders is. Gebruik akkeline batterijen,heb nu maar ook een oplaadbare batterij gekocht. Is dit jou ook bekend? dat deze elementen veel nemen?.
Wens je weer een heel fijn weekend toe,en ik kijk uit naar je reactie.
Muzikale groet Anton
|
|
|
|
|
|