Immortalrules Geplaatst op 29-05-2008, 23:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Geachte gemeenschap,

Ik ben een beetje nieuw met gitaar spelen en ik zat met een probleempje.
Ik heb al me spullen al aanschaft en moet alleen nog een versterker maar ik heb niet echt een goed idee wat ik moet nemen. Ik hou heel erg van Black en Death Metal dus heb dus aardige distortion nodig. Ik ben bereid om een maximum van 300 euro uit te geven en kwam deze 2 dus tegen: Marshall MG50DFX  en Marshall VS230. M'n vraag is dus welke jullie aanraden voor m'n muziekstijl of zeggen jullie dat ik een hele andere moet kopen voor dat bedrag en m'n stijl. En stel je voor de MG50DFX is beter voor de muziek die ik wil maken. Heeft de Marshall VS230 met een MT-2 pedal erbij dan niet beter geluid en meer opties (bijv betere clean ook) samen dan die MG50DFX. Het zou fijn zijn als jullie me konde laten weten hoe jullie erover denken.

Met vriendelijke groeten,
Immortalrules  

Dit bericht is gewijzigd op 30-05 07:17.

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 30-05-2008, 11:32 Reageer
administrator
Verstuur privé bericht

Die vs230's worden niet meer gemaakt toch?
whatever,

Een echt deathmetal geluid krijg je er niet uit denk ik. Dan moet je er een pedaal bij hebben. Verder zitten er 2 10" speakers in, wat ik dan weer jammer vind. Een 12" speaker is net wat voller en dat kun je goed merken vooral op clean.

Die Mg's zijn best neutraal. Klinken clean ok, overstuurd prima, maar weet niet of de overdrive voor jou metal genoeg is.

Ga ook eens kijken naar een Randall RG75. Hier kun je (schijnt) wel dikke distortion uithalen en klinkt clean ook goed. Zit ook een 12" speaker in.

njah, je moet dus een keer gaan proberen en kijken wat jij het best vind klinken.

succes

Immortalrules Geplaatst op 30-05-2008, 14:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht