vincent1985 Geplaatst op 27-05-2008, 15:40
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo gitaarspelende medemens,

Ik ben Vincent van de Griend, 22 jaar en ik speel al ongeveer 10 jaar gitaar.
Aangezien ik een vraag heb over mijn gitaar heb ik me aangemeld op dit forum, in de hoop dat iemand misschien antwoord weet op mijn vraag.

Deze is als volgt:
Ik ben in het bezit van een PRS SE Custom Grey/Black. Nu zou ik graag eens andere elementen proberen in mijn PRS. Ik zit te denken aan een DiMazio D Sonic als brugelement en dan vervolgens eens proberen hoe dat klinkt met het originele nek-element van de PRS SE.
Zou dit de moeite waard zijn? Of is dat een 'waste of money'? Aangezien het aanschaffen (1 element) en het inbouwen € 135,- kost.

Aan de andere kant ben ik wel een goort fan van John Petrucci. Om meer in de buurt te komen van zijn sound zou ik toch ook weer graag DiMazio elementen aanschaffen!
Nu weet ik ook wel dat dat niet alleen ligt aan de elementen, maar ook aan nog veel meer dingen!

Dat was mijn vraag. Ik hoop snel op een antwoord!

Greetz,
Vincent

meld dit bericht aan een moderator

Ruudalberink Geplaatst op 27-05-2008, 16:50
administrator
Verstuur privé bericht

je geluid zal er wel beter op worden, maar of je daarmee in de buurt van zijn sound komt, betwijfel ik. Omdat hij op een musicman speelt.

Het is echter wel een goede investering. Mocht je eventueel je prs nog weer willen verkopen (wat mij onwaarschijnlijk lijkt), levert hij altijd meer op.
Je prs wordt dus altijd meer waard.

Dit bericht is gewijzigd op 27-05 17:30.

vincent1985 Geplaatst op 27-05-2008, 19:46
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok Ruud,

dank je wel voor je reactie. Ik weet zelf ook wel dat ik John Petrucci's geluid niet kan evenaren, maar ik wil er wel zo dicht mogelijk bij in de buurt komen! Bovendien heeft JP toch ook dingen custom en daar kan je qua sound toch lastig bij in de buurt komen.