|
mindcrime
|
Geplaatst op 22-05-2008, 16:23 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik speel nu al een jaartje gitaar, en ben toe aan nieuwe apparatuur.
de versterker hoeft geen distortion of andere effecten ingebouwd te hebben, want ik heb al een boss overdrive/distortion pedaal, en een digitech digital delay pedaal. het is alleen voor thuis, maar het moet wel goede kwaliteit zijn.
Ik wil het liefst een gitaar die alles van rock tot metal kan spelen. ik had al 2 gitaren op het oog: de fame forum 3, en de ibanez xpt 700, ik weet dat er nog al een verschil tussen die 2 zit, maar kvind ze allebei prachtig
m'n budget is ongeveer 850 euro, voor gitaar en versterker bij elkaar, maar iets meer of minder is ook prima 
hebben jullie mischien nog tips voor gitaar/versterker. of ervaring met één van de genoemde gitaren? alvast bedankt!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 22-05-2008, 17:35 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
tsjah, lastig. Er zijn zoveel gitaren die aan jou muzieksoort voldoen.
Je kunt kijken bij merken als:
Ibanez Ltd Epiphone/Gibson Dean Jackson PRS
en nog vele meer..
versterker: tsjah, er zijn niet heel veel 1 kanaals versterkers. Vaak is het zo dat er toch ook een overdrive kanaal op zit. Je kunt kijken bij een Peavey valveking, dan heb een buizenversterker. Verder maakt Vox goede transistorversterkers. AD 50 bv. Je moet maar eens gaan testen en kijken welk geluid je bevalt. Buizen of niet? humbuckers? en dan hoeveel.. Wil je een Combo versterker of een losse head?
Met 850 euro kun je aardig wat kanten op. Op rock en metal gebied worden ontzettend veel gitaren gemaakt. Wat meer eisen zou makkelijker zijn.
|
|
|
|
|
|
|
mindcrime
|
Geplaatst op 22-05-2008, 18:10 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
voor gitaar:
het liefst wel humbuckers, een tremolo zou wel leuk zijn, maar als er één op zit, dan moet het wel een degelijke zijn
voor versterker: tis een oefending voor thuis, maar het moet kwaliteit zijn aangezien ik nog niet optreed, lijkt me een halfstack een beetje overdreven. ik heb niet echt ervaring met tube/valve versterkers, dus ik weet niet hoeveel verschil in geluid er tussen die twee is. als ik de ibanez xpt 700 als gitaar zou kiezen, zou ik zoiezo maar 100 euro voor versterker overhouden
|
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 22-05-2008, 19:19 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
hmm, tsjah. Dat wordt een moeilijke keus
Ik zou voor een goede gitaar gaan, waar je nog jaren plezier van hebt. Dan maar iets teveel geven voor de gitaar en iets te weinig voor de versterker.
Die Ibanez xpt is een goede gitaar waar je nog heel erg lang plezier van gaat hebben. En als je er nu een versterker bij koopt voor 150 euro, kun je later altijd nog een betere versterker kopen voor als je de planken op gaat. Heb je ook nog een oefenversterker. Kunt de gitaar beter in een keer goed doen en niet nu een gitaar van 400-500 euro kopen en later zoiets hebben van, tsjah, deze gitaar heeft het NET niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ash82
|
Geplaatst op 23-05-2008, 11:12 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik raad je een Fender Deluxe 112 of Deluxe 85 aan, die zijn 2dehands onder de 200 euro te krijgen. Dit zijn prima transistorversterkers die een goed clean geluid heeft en reageren goed met pedalen. Ik heb zelf een Deluxe 85 zeven jaar lang met plezier gebruikt maar uiteindelijk ingeruild voor een Koch Studiotone.
Dit bericht is gewijzigd op 23-05 11:13.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mckaamos
|
Geplaatst op 24-05-2008, 15:25 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Kahler? daar zag ik er pas nog een van in de workshop van de lokale gitaartent, gemonteert op een Jackson geloof ik. Die krengen zijn schijnbaar echt duur en moeilijk te krijgen.
Floyd Rose tremolo's zitten regelmatig op gitaren van Ibanez. De RG 350 en RG 370 hebben zulke tremolo's. Die gitaren zijn ook niet echt duur, eurotje of 400/500 ongeveer. Daarmee houd je genoeg geld over voor een leuke versterker. Line6 Spider, Roland Cube (ookal gebruik je de effecten niet). Ik heb zelf een Ibanez ToneBlaster X 30R staan. Clean en Overdrive kanaal (heet "X Channel" op dat ding). Misschien is dat ook een leuk idee. Eigenlijk beetje over powered voor thuis, want ik kan het huis laten mee trillen met dat ding 
Dit bericht is gewijzigd op 24-05 15:27.
|
|
|
|
http://verkopers.marktplaats.nl/5907224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 25-05-2008, 11:38 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Fame is nou niet een merk waar ik direct voor zou kiezen. het is het thuismerk van musicstore en ze maken vrijwel alles. Ik heb er zelf een buizentop van, perfect ding moet ik zeggen met een goed geluid. Maar Fame maakt over het algemeen budget instrumenten.
Kan heel erg goed zijn, kan ook tegenvallen.
Je zou het dus moeten gaan proberen maar weet niet of dit een optie is, omdat musicstore helemaal in Keulen zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|