|
mindcrime
|
Geplaatst op 22-05-2008, 16:23 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik speel nu al een jaartje gitaar, en ben toe aan nieuwe apparatuur.
de versterker hoeft geen distortion of andere effecten ingebouwd te hebben, want ik heb al een boss overdrive/distortion pedaal, en een digitech digital delay pedaal. het is alleen voor thuis, maar het moet wel goede kwaliteit zijn.
Ik wil het liefst een gitaar die alles van rock tot metal kan spelen. ik had al 2 gitaren op het oog: de fame forum 3, en de ibanez xpt 700, ik weet dat er nog al een verschil tussen die 2 zit, maar kvind ze allebei prachtig
m'n budget is ongeveer 850 euro, voor gitaar en versterker bij elkaar, maar iets meer of minder is ook prima 
hebben jullie mischien nog tips voor gitaar/versterker. of ervaring met één van de genoemde gitaren? alvast bedankt!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Ruudalberink
|
Geplaatst op 22-05-2008, 17:35 |
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
tsjah, lastig. Er zijn zoveel gitaren die aan jou muzieksoort voldoen.
Je kunt kijken bij merken als:
Ibanez Ltd Epiphone/Gibson Dean Jackson PRS
en nog vele meer..
versterker: tsjah, er zijn niet heel veel 1 kanaals versterkers. Vaak is het zo dat er toch ook een overdrive kanaal op zit. Je kunt kijken bij een Peavey valveking, dan heb een buizenversterker. Verder maakt Vox goede transistorversterkers. AD 50 bv. Je moet maar eens gaan testen en kijken welk geluid je bevalt. Buizen of niet? humbuckers? en dan hoeveel.. Wil je een Combo versterker of een losse head?
Met 850 euro kun je aardig wat kanten op. Op rock en metal gebied worden ontzettend veel gitaren gemaakt. Wat meer eisen zou makkelijker zijn.
|
|
|
|
|
|
|
mindcrime
|
Geplaatst op 22-05-2008, 18:10 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
voor gitaar:
het liefst wel humbuckers, een tremolo zou wel leuk zijn, maar als er één op zit, dan moet het wel een degelijke zijn